HighAir Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Har hatt et rørleggerfirma som har bygget et nytt bad for meg. Har hatt en lang og kranglete prosess som endte med at jeg måtte leie inn et annet firma for å utbedre noen reklamasjoner. Ble nødt til å gå til det skrittet siden det opprinnelige selskapet ikke svarte meg på e-post, brev eller telefon. Pga av manglende ferdigstillelse holdt jeg igjen siste fakturaen og den sendte de til inkasso. Firmaet har nektet å gi meg dokumentasjon på utførtarbeid før jeg betalte kravet. De kom med et tilbud på at jeg kunne slippe unna med å betale 1/4 og få dokumentasjonen hvis jeg slettet negativt tilbakemelding på Mittanbud, Google, og gulesider. Noe som jeg avslo. I og med at jeg påklagde kravet havnet saken i forliksrådet. Og der kom vi til enighet at jeg skulle betale 1/3 av utestående beløp etter at jeg hadde fått dokumentasjonen og den var godkjent av 3. part. (Kunne slippe å betale hvis jeg slettet negativ omtale) Jeg fikk også med i forliket at hvis firmaet ikke utleverte dokumentasjon innen en dato må firmaet dekke kostnader jeg får for å få dokumentert badet. Datoen for overlevering av dokumentasjon har passert og firmaet svarer ikke på e-post/telefon. Spørsmålet blir nå hvordan skal jeg få firmaet til å betale utgiftene jeg nå får på å få dokumentert opp badet? De kommer sikkert ikke til å betale en faktura fra meg/eller firmaet jeg må bruke. I og med rørleggeren i firmaet er Rørleggermester, kan jeg klage han inn til noen «mesternevnd» Så useriøs som han har opptrådt burde han miste mestertittelen. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Hvis du har fått medhold av forliksrådet om å holde tilbake 1/3 av utestående ved manglende dokumentasjon, så ligger det vel i kortene at du kan bruke den summen til å få dokumentasjon i orden ved å bruke andre rørleggerfirma? Virker jo ikke som om det er noen vits i å forfølge opprinnelig firma dersom de ikke svarer. http://www.mesterbrev.no/om-oss/mesterbrevnemnda-2/ " "bestemmer om retten til å benytte mestertittelen skal trekkes tilbake (ved mislighold eller grov forsømmelighet)" Du kan også verifisere at det er en ekte mester her: http://www.mesterbrev.no/mesterregisteret/ Lenke til kommentar
HighAir Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2017 Hvis du har fått medhold av forliksrådet om å holde tilbake 1/3 av utestående ved manglende dokumentasjon, så ligger det vel i kortene at du kan bruke den summen til å få dokumentasjon i orden ved å bruke andre rørleggerfirma? Virker jo ikke som om det er noen vits i å forfølge opprinnelig firma dersom de ikke svarer. http://www.mesterbrev.no/om-oss/mesterbrevnemnda-2/ " "bestemmer om retten til å benytte mestertittelen skal trekkes tilbake (ved mislighold eller grov forsømmelighet)" Du kan også verifisere at det er en ekte mester her: http://www.mesterbrev.no/mesterregisteret/ Han er registrert Mester, får bruke det som et pressmiddel mot han. Avtalen var at jeg skulle betale 1/3,(8000 kr) når jeg fikk dokumentasjon. Resten fikk jeg som kompensajson for manglende fullføring av reklamasjoner. Beløpet som jeg holdet igjen vil antagelig ikke være nok til å få dokumentere badet. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 OK, men det blir litt gi og ta og ikke minst "cut loss" for din del (ift retssak som vil koste mer) - dvs forliksrådet har indirekte tallfestet manglende dok til 8000,- som ikke nødvendigvis er hele verdien, men nok til at en rørleggermester vil tenke seg om ift å ikke ferdigstille dokumentasjon. Samtidig kan rørleggermesteren bruke forliksrådets avgjørelse som argument til at han har valgt å ikke ferdigstille dok mot 8000 mindre betalt... Men du kan jo uansett klage - hvis det er flere som har klaget vil det kunne bli avgjørende for om han får bruke mestertittelen. Tipper dog det sitter svært langt inne å trekke tilbake mestertittelen for noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå