AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Hva innbærer forvirring omkring ens egen identitet? Anonymous poster hash: 37a12...eca Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 At man ikke vet hvem man er. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2017 Hmm.... sikker, soseks? An identity disturbance can be conceptualized as a deficit or inability to maintain one or more major components of identity. These components include a sense of continuity over time, emotional commitment to representations of self, role relationships, core values and self-standards, development of a meaningful world view, and recognition of one's place in the world https://en.wikipedia.org/wiki/Identity_disturbance Jeg kan lese, man får bare ikke god nok forståelse for slike komplekse tema gjennom å se på wikipedia... Anonymous poster hash: 37a12...eca Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2017 Denne forklarer litt: outofthefog.website/top-100-trait-blog/2015/11/4/identity-disturbance Kan det innebære om man lurer på om man er psykopat, og andre usympatiske ting? Anonymous poster hash: 37a12...eca Lenke til kommentar
nacario Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Er dette virkelig samme fyren som har laget 5 tråder siste uken rundt psykiske ting bl.a. psykopat? 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2017 Er dette virkelig samme fyren som har laget 5 tråder siste uken rundt psykiske ting bl.a. psykopat? Jeg føler meg bra i hodet nå. Men beklager maset... Anonymous poster hash: 37a12...eca 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Hmm.... sikker, soseks? An identity disturbance Ja, jeg er sikker. Du spurte om identitetsforvirring ikke identitetsforstyrrelse. Høres likt ut, men det er ikke helt det samme. Du burde ha linket til Wiki'en med en gang så vi visste hva du hadde problemer med å forstå. Er ikke alltid like lett å svare på noe spesifikt når folk spør veldig generellt . Enkelt oversatt så er forstyrrelsen at man ikke klarer å holde på de store trekkene i identiteten sin, f.eks. snillhet og slemhet. Personligheten er som en jojo og man vet aldri hvor man er fra dag til dag eller uke til uke. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2017 Ja, jeg er sikker. Du spurte om identitetsforvirring ikke identitetsforstyrrelse. Høres likt ut, men det er ikke helt det samme. Du burde ha linket til Wiki'en med en gang så vi visste hva du hadde problemer med å forstå. Er ikke alltid like lett å svare på noe spesifikt når folk spør veldig generellt . Enkelt oversatt så er forstyrrelsen at man ikke klarer å holde på de store trekkene i identiteten sin, f.eks. snillhet og slemhet. Personligheten er som en jojo og man vet aldri hvor man er fra dag til dag eller uke til uke. Tenkingen omkring en selv forandres. Men må adferden også forandres? Anonymous poster hash: 37a12...eca Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2017 Ja, jeg er sikker. Du spurte om identitetsforvirring ikke identitetsforstyrrelse. Høres likt ut, men det er ikke helt det samme. Du burde ha linket til Wiki'en med en gang så vi visste hva du hadde problemer med å forstå. Er ikke alltid like lett å svare på noe spesifikt når folk spør veldig generellt . Enkelt oversatt så er forstyrrelsen at man ikke klarer å holde på de store trekkene i identiteten sin, f.eks. snillhet og slemhet. Personligheten er som en jojo og man vet aldri hvor man er fra dag til dag eller uke til uke. Enkelt forklart så har du egentlig bare gjentatt det som står i artiklene... det jeg lurer på er om det kan forårsake grubling på ulike måter å forstå seg selv og omgivelsene på, ulike "historier" om hva som foregår omkring en. Anonymous poster hash: 37a12...eca Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2017 Kanskje jeg bare er en idiot??? Anonymous poster hash: 37a12...eca Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 For TS helsetilstand sin skyld kan vi vel bli enige om et felles svar: Du trenger kvalifisert helsehjelp i direkte møte med helsepersonell. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2017 Skal det. Men lurer på om jeg er utviklingshemmet, slik at jeg ikke forstår noe som helst, blåser alt ut av proporsjoner og reagerer infantilt på kritikk og motgang. Anonymous poster hash: 37a12...eca Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2017 Nei, slutter nå. Takk for hjelpen. Anonymous poster hash: 37a12...eca 1 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Du kan trøste deg med at du mest sannsynelig ikke er PU da du er en jeger med å huske anonymfunksjonen. De fleste 'brekker' ved å miste fokus og glemmer den etter sine første poster. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2017 Du kan trøste deg med at du mest sannsynelig ikke er PU da du er en jeger med å huske anonymfunksjonen. De fleste 'brekker' ved å miste fokus og glemmer den etter sine første poster. Usikker på om det er en trøst egentlig. Anonymous poster hash: 37a12...eca Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2017 Er det normalt å konstant gruble på hva andre kanskje sier (og til dels tenker) om en? Jeg ser for meg andre si ting, og hva de ulike personene sier. Diskusjonene blir på en måte "spill" (som i spillteori), men de vekker følelser uansett. Anonymous poster hash: 37a12...eca Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Ja, jeg er sikker. Du spurte om identitetsforvirring ikke identitetsforstyrrelse. Høres likt ut, men det er ikke helt det samme. Du burde ha linket til Wiki'en med en gang så vi visste hva du hadde problemer med å forstå. Er ikke alltid like lett å svare på noe spesifikt når folk spør veldig generellt . Enkelt oversatt så er forstyrrelsen at man ikke klarer å holde på de store trekkene i identiteten sin, f.eks. snillhet og slemhet. Personligheten er som en jojo og man vet aldri hvor man er fra dag til dag eller uke til uke. Tenkingen omkring en selv forandres. Men må adferden også forandres? Anonymous poster hash: 37a12...eca I følge det som står i linken så forandres atferden ja. Ja, jeg er sikker. Du spurte om identitetsforvirring ikke identitetsforstyrrelse. Høres likt ut, men det er ikke helt det samme. Du burde ha linket til Wiki'en med en gang så vi visste hva du hadde problemer med å forstå. Er ikke alltid like lett å svare på noe spesifikt når folk spør veldig generellt . Enkelt oversatt så er forstyrrelsen at man ikke klarer å holde på de store trekkene i identiteten sin, f.eks. snillhet og slemhet. Personligheten er som en jojo og man vet aldri hvor man er fra dag til dag eller uke til uke. Enkelt forklart så har du egentlig bare gjentatt det som står i artiklene... det jeg lurer på er om det kan forårsake grubling på ulike måter å forstå seg selv og omgivelsene på, ulike "historier" om hva som foregår omkring en. Anonymous poster hash: 37a12...eca Jeg forklarte enkelt hva som sto i linken og det var det du spurte om. Hvordan kan jeg vite hva du lurer på når du ikke skriver det? Jeg vil si at en som ikke grubler ikke blir utsatt for diverse personlighetsforstyrrelser og slike ting. Så det er heller grublingen som forårsaker det. Uansett så bør du, som nevnt over, søke profesjonell hjelp. Du kan få litt info på forumet, men det er ingen som kan hjelpe deg hvis du sliter med tingene du lurer på. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Er det normalt å konstant gruble på hva andre kanskje sier (og til dels tenker) om en? Jeg ser for meg andre si ting, og hva de ulike personene sier. Diskusjonene blir på en måte "spill" (som i spillteori), men de vekker følelser uansett. Anonymous poster hash: 37a12...eca Gjorde det i mine yngre dager, men med et par år på stumpen så slutter man gjerne å bry seg så voldsomt om hva andre tenker. Du er deg, ferdig med den saken. Så får folk tro, si og mene hva de vil. Folk som ikke liker deg eller er negative mot deg er ikke verdt å ha i livet sitt Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2017 I følge det som står i linken så forandres atferden ja. Jeg forklarte enkelt hva som sto i linken og det var det du spurte om. Ja, men jeg klarer da å lese det jeg selv legger ut, jeg trenger ikke svar som bare er gjentagelser av det som står der. Jeg lurte fordi kanskje noen hadde greie på dette... Anonymous poster hash: 37a12...eca Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2017 Gjorde det i mine yngre dager, men med et par år på stumpen så slutter man gjerne å bry seg så voldsomt om hva andre tenker. Du er deg, ferdig med den saken. Så får folk tro, si og mene hva de vil. Folk som ikke liker deg eller er negative mot deg er ikke verdt å ha i livet sitt Det er ikke det at de kanskje ikke liker meg, det driter jeg i. Men hvis de mener jeg er psykopat, farlig eller andre ting, så gir det meg frykt. Snakket tidligere i dag med en som tydeligvis var veldig lite forstående for min situasjon med trygd etc, og det er ikke noe jeg bryr meg om, faktisk syns jeg det var ganske fint å høre dette, siden det er bedre enn å være psykopat. Anonymous poster hash: 37a12...eca Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå