Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan kople capacitor på angel eyes e46?


Anbefalte innlegg

Jeg har angel eyes på min bmw e46 og klarte selvsagt å rive av det jeg forstår må være en capacitor, du ser den på vedlagt bilde (er det mulig å kjøpe skikkelige sånne fremfor det jeg har på bildet?. Hva heter det på norsk? Jeg har dermed endt opp med altfor kraftige lys, og de flimrer noe voldsomt med motor i gang.

 

I farten fikk jeg ikke med meg hvordan denne var koplet, og lurer på om noen av dere her inne har snøring på hvordan disse skal være montert. På vedlagt bilde ser dere hvordan den ser ut.

 

Er jeg helt på jordet dersom jeg kopler som vist på tegningen (det var et eller annet i den gata jeg husker, men er ikke helt sikker)? Eller skal både pluss og minus gjennom denne på et eller annet vis? Hvilket alternativ er riktig når dette skal paralellkoples?

post-86011-0-20357500-1508684907_thumb.png

post-86011-0-42598400-1508684944_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å se hva som står, men noe i denne gata fordelt på de tre linjene:

 

LM317T

CC12CVV

MAR 328

 

Forskjell i lysene etter denne ble tatt av er også at de ble enormt sterke, som i kraftig lys, så spenningsregulator kan kanskje være noe? Hvordan skal noe slikt eventuelt være montert? Er det mulig å kjøpe noe i denne gata ferdig? Ja, dette er noe skikkelig hjemmelagde greier, det er derfor jeg kunne tenkt meg å bytte det ut med noe ordentlig. Tidligere eier av bilen som var i overkant på denne type løsninger.

 

Edit: Vedlagt er en helt lik en, men unntak av de tre siste tall som på denne jeg har her er 328.

post-86011-0-29932200-1508687794_thumb.jpg

Endret av HamburgerDish
Lenke til kommentar

Hehe, ikke gale, da er det hvertfall på det sikre hva for noe greier dette er. Det forklarer jo hvorfor lysene ble såpass skarpe og mye flimring.

 

Men er det tilstrekkelig å montere noe slikt som jeg har gjort på tegningen i første post?

 

Brannfare? Jeg kan lite om dette (gjør dette for å lære), men alt er jo koplet gjennom et rele som har sikring mot batteriet, vil ikke dette eliminere de største farene i forhold til brann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...