Gå til innhold

Gjenopprette bilder fra Bilder bibliotek

Anbefalte innlegg

Hei! Beklager en kanskje uforstående tittel?

Min mac var proppfull, både for filer og for icloud plass. Derfor slettet jeg en hel haug og skrudde av det meste icloud deling. Mine mobil bilder lå på mac og tok opp 30 gb plass, slettet derfor alle disse også. Tydeligvis stod innstillingen om bildedeling fortsatt på, for vipps forsvant alle bildene fra de siste årene på telefonen, og er ikke mulig å hente tilbake fra tidligere sikkerhetskopier.

Det eneste jeg har er en et år gammel backup av macen, hvor hele "Bilder-bibliotek" programmet ligger. Når jeg prøver å åpne dette programmet fra harddisken får jeg en feilmelding som sier at mitt nåværende bilde bibliotek ikke klarer å hente objektene fordi filformatet ikke støttes av Bilder programmet. 

Hvis jeg høyreklikker på programmet inne på harddisken og trykker på vis innhold i pakken finner jeg alle bildene i mapper sortert på ulike år, dager og gjerne 20 mapper innenfor hver dag også. Er det en enkel måte å hente ut alle disse bildene på et klikk, fremfor å gå inn i hver eneste tusenvis av mappe og dra bildene ut der fra? 

Takker så mye for alle tips. 

Endret av Läkerol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Beklager en kanskje uforstående tittel?

Min mac var proppfull, både for filer og for icloud plass. Derfor slettet jeg en hel haug og skrudde av det meste icloud deling. Mine mobil bilder lå på mac og tok opp 30 gb plass, slettet derfor alle disse også. Tydeligvis stod innstillingen om bildedeling fortsatt på, for vipps forsvant alle bildene fra de siste årene på telefonen, og er ikke mulig å hente tilbake fra tidligere sikkerhetskopier.

Det eneste jeg har er en et år gammel backup av macen, hvor hele "Bilder-bibliotek" programmet ligger. Når jeg prøver å åpne dette programmet fra harddisken får jeg en feilmelding som sier at mitt nåværende bilde bibliotek ikke klarer å hente objektene fordi filformatet ikke støttes av Bilder programmet. 

Hvis jeg høyreklikker på programmet inne på harddisken og trykker på vis innhold i pakken finner jeg alle bildene i mapper sortert på ulike år, dager og gjerne 20 mapper innenfor hver dag også. Er det en enkel måte å hente ut alle disse bildene på et klikk, fremfor å gå inn i hver eneste tusenvis av mappe og dra bildene ut der fra? 

Takker så mye for alle tips. 

Var jo selvfølgelig ikke verre enn å bare søke på mappen med IMG så kommer jo alt opp av seg selv! 

For å stille neste spørsmål, bildene som jeg slettet fra icloud er ikke mulig å hente opp igjen? 

Lenke til kommentar

Du har en mappe som heter "Nylig slettet" hvor bildene ligger i 30 dager før de blir slettet, har du sjekket den?

Ja, denne slettet jeg også. Helt idiotisk sett i etter tid - men jeg trodde jeg skrudde av all form for icloud deling. Men sett i ettertid står innstillingen på for felles bildestrøm via icloud på via telefonen og disse synkroniserer seg da automatisk. 

Skjønner at det er lite å få gjort her, kjedelig!

Endret av Läkerol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...