Gå til innhold

Harddisk - intern eller ekstern


Testkise

Anbefalte innlegg

Har bare 20 GB HDD på min bærbare, og må da selvsagt kjøpe ny. Jeg så en ekstern 120 GB FireWire-disk på komplett.no til 1.495,- og tenkte at dette må jo være et MYE, MYE billigere alternativ til å kjøpe ny intern HDD. Jeg regner med at FireWire er såpass kjapt at det ikke vil spille noe rolle å ha ekstern. Eller?

 

Til sammenligning får man ikke mer enn 60 GB internt til samme prisen.

 

Er det noen ulemper med ekstern HDD? Jeg kan bare tenke på fordeler. Synking mellom min stasjonære og den eksterne vil jo være raskere enn å koble den bærbare i nettverk med den stasjonære.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror denne er feil postet.

Men når det gjelder eksterne hd er de jo som oftest noe tregere og kan støye litt mer. Jeg kjøpte meg en 160GB Maxtor5000DV, den holdt i litt over en uke så tok den "kveld". pass på at de er lagt med alu chassie disse leder varmen bort bedre, slik at disken ikke blir så varm. En intern disk til den bærbare er jo betraktelig

dyrer pr. MB

Lenke til kommentar

Min Externe 40GB, 7200 rpm FireWire Lacie hardisk installerte jeg operativsystemet på (Mac OS 9) og bota rett fra disken når jeg tok HD med meg på skolen etc. Merka ingen ytelsesforskjell og alt funka perfekt.

Min disk har egen vifte og chassiet er laget i plast, men temperaturen er helt normal. (som lufta ellers i rommet)

Lenke til kommentar

1. Så vidt jeg kan se snakker jeg om min bærbare PC, derfor postes det under "Bærbare datamaskiner".

 

2. Jeg har for så vidt ikke tenkt til å bruke den eventuelle bærbare disken til applikasjoner, kun til musikk, filmer, dokumenter o.l. Jeg har jo 20 GB på den bærbare som kan nyttes til applikasjonene.

 

3. Er holdbarheten et generelt problem? At man må være veldig forsiktig med disken? Og at den lett kan gå varm? Eller er dette kun helt tilfeldig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...