Gå til innhold

WPA2 sårbarhet på WiFi, hvor får man patch mot dette til android?

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg har et par android enheter jeg vil patche mot disse styggedommene, men får bare "enheten har de nyeste sikkerhetsoppdateringene installert" eller noe sånt... Hvordan i hel..... skal man få oppdatert?

Android 6 og 7.

REDIGERT: Og hvor er TEK.NO sin dekning av denne saken? Utvilsomt begravd under et tonn av clickbait?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google kommer med patch i sikkerhetspakka de gir ut i starten av November. Denne kommer til Google sine telefoner som fortsatt har updates. Den nyeste Nexus telefonene og Pixel telefonene.

Updates til de andre telefonene som kjører Android kommer så snart produsentene har patchen klar.

Generelt kan man vell si at det bare er telefoner som har kommet de siste tre årene som får patchen offesielt. Er vell ikke så mange som gir updates lengre enn det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm ok.

Og da tenker jeg ikke at iPhone er best osv osv, men at om alike ting som dette(sikkerhet) er veldig viktig for det, og at dere ikke ofte bytter telefon så er iPhone bedre enn android på den fronten. Du får fixen kjapt, og telefoner som kom ut for 4 år siden har siste os og får slike patcher.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Ok :)

Jeg hørte at iphone får oppdateringer i 2 og et halvt år, men da tok jeg feil. Tror neste mobilen jeg kjøper blir en iphone da :)

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noe å bli spesielt bekymret for, og blir nok fikset snart med en patch.

For bare noen år siden kunne man enkelt hijacke enheter på samme wifi nettverk med en enkel app på telefonen.

Fikk tilgang til mail, facebook, instagram osv til andre på nettverket med enkel spoofing.

Det å skrive masse artikler om dette inspirerer vel bare folk til å utnytte dette.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noe å bli spesielt bekymret for, og blir nok fikset snart med en patch.

For bare noen år siden kunne man enkelt hijacke enheter på samme wifi nettverk med en enkel app på telefonen.

Fikk tilgang til mail, facebook, instagram osv til andre på nettverket med enkel spoofing.

Det å skrive masse artikler om dette inspirerer vel bare folk til å utnytte dette.

noen spesiell grunn til at du tror at android enheter med android 6 og 7 vil får dette patchet?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...