AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Vi er et par meg 32 hun 25. Hun begynte for en liten stund siden i jobb på et hotell som resepsjonist og servere mat. Etter en stund begynte en Mann og komme ofte innom der for å spise alene og prøve å snakke mest mulig med henne. Vi vet begge hvem han er og han har også skrevet til henne på Instagram å spurt om rare ting. Jeg merker dette irriterer meg mye for vi vet jo han er der for å prøve seg. Jeg har prøvd å si at hun nå jo ikke stå å snakke med han hele tiden, går jo an å prøve å unngå det. Skjønner jo at hun nå være hyggelig ovenfor gjester men syns dette har gått litt langt nå. Hver kveld kommer han inn å sitter i baren for å spise for å være nærmest der hun er. Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: bf2f0...1c2 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Er kjæresten din like frustrert eller er det du som i hovedsak reagerer? Tenker at i utgangspunktet så beskriver du en situasjon som er "innafor" da han kun går der for å spise og snakke med servitrisen, hvor det er naturlig som du sier å være hyggelig ovenfor gjesten. Det er her din kjære isåfall bør begrense kontakt utover hennes rolle, så da bør det jo ikke være et problem? Med mindre han er en stalker eller hun lar seg sjarmere? Alle fungerende forhold har partnere som respekterer hverandre, så du får snakke med din kjære da hun kan kutte kontakt. Det vil alltid være "raringer" der ute og da er det bare å unngå dem så best de kan, ved å eks gi beskjed på instagram at hun ikke er interessert i videre kontakt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 Vi er et par meg 32 hun 25. Hun begynte for en liten stund siden i jobb på et hotell som resepsjonist og servere mat. Etter en stund begynte en Mann og komme ofte innom der for å spise alene og prøve å snakke mest mulig med henne. Vi vet begge hvem han er og han har også skrevet til henne på Instagram å spurt om rare ting. Jeg merker dette irriterer meg mye for vi vet jo han er der for å prøve seg. Jeg har prøvd å si at hun nå jo ikke stå å snakke med han hele tiden, går jo an å prøve å unngå det. Skjønner jo at hun nå være hyggelig ovenfor gjester men syns dette har gått litt langt nå. Hver kveld kommer han inn å sitter i baren for å spise for å være nærmest der hun er. Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: bf2f0...1c2 Selv om du er usikker må du ikke vise det. Kvinner senser usikkerhet og det er ikke bra. Lat som om du ikke bryr deg og fake it till you make it. Vis at du ikke ser på denne taperen som en trussel. Anonymous poster hash: d16b4...72b 3 Lenke til kommentar
Klukken Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Ja vet jo at jeg ikke burde bry meg, for hun sier at hun vil jo bare ha meg, men begyner å bli irritert for nesten hver gang jeg kommer dit for å besøke hun på jobb, så er han der. Og en gangen så han det og da sa han til hun etter jeg dro og lurte på om jeg ble sur for at han var der og om jeg så det. Lenke til kommentar
nacario Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Hvis hun sier hun vil ha deg så får du stole på henne og respektere det. Hvis du er av den sjalu typen så kan det fort backfire. Du kan ikke kontrollere at han er der og snakker med henne. 3 Lenke til kommentar
Klukken Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Har ikke pleid å være sjalu før men merker at jeg føler situasjonen er spesiel. For han vet godt at vi er sammen, og da ser jeg ikke poenget i at han skal prøve seg. Er jo ikke normalt å sitte i 3 timer alene på et hotell og bare spise en liten lunsje. Han snakker til henne hele tiden og spør om alt mulig. Lenke til kommentar
nacario Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Du svarer ditt eget spørsmål selv. Dere er "godt sammen", så da er det ingenting å bry seg om? Når du sier det slik får jeg inntrykk av at dette innebærer god kommunikasjon i parforholdet slik at du føler deg trygg på at hun absolutt ikke vil ha kontakt med ham. Hvorfor skulle din kjære bry seg om en merkelig kar hvis dere har det godt, og hvorfor skal du bry deg? Derfor jeg sier at du kan potensielt gjøre mer skade ved å sette føringer/begrensinger eller opptrå kontrollerende ovenfor henne når det ikke er noenting å bekymre seg over. Du må være smart, og damer liker smarte karer. Kanskje han i værste fall spiller et mindgame med deg da han vet at det kanskje trigger, da må du spille på samme arena ved å være the better man, ikke la deg tirre, vis tålmod og vinn dama igjen. Nå kjenner jeg ikke hvordan han karen er, men når det gjelder sosiale media, hvis han skulle fortsette å kontakte henne med klar hensikt i å prøve å bli kjent med henne/bli sammen, så kan man jo sende melding tilbake om at her er det ikke noe å hente (men dette rådet gir jeg kun hvis han faktisk er creepy stalker og at du ikke er sjalu i øyeblikket). 2 Lenke til kommentar
Klukken Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Du svarer ditt eget spørsmål selv. Dere er "godt sammen", så da er det ingenting å bry seg om? Når du sier det slik får jeg inntrykk av at dette innebærer god kommunikasjon i parforholdet slik at du føler deg trygg på at hun absolutt ikke vil ha kontakt med ham. Hvorfor skulle din kjære bry seg om en merkelig kar hvis dere har det godt, og hvorfor skal du bry deg? Derfor jeg sier at du kan potensielt gjøre mer skade ved å sette føringer/begrensinger eller opptrå kontrollerende ovenfor henne når det ikke er noenting å bekymre seg over. Du må være smart, og damer liker smarte karer. Kanskje han i værste fall spiller et mindgame med deg da han vet at det kanskje trigger, da må du spille på samme arena ved å være the better man, ikke la deg tirre, vis tålmod og vinn dama igjen. Nå kjenner jeg ikke hvordan han karen er, men når det gjelder sosiale media, hvis han skulle fortsette å kontakte henne med klar hensikt i å prøve å bli kjent med henne/bli sammen, så kan man jo sende melding tilbake om at her er det ikke noe å hente (men dette rådet gir jeg kun hvis han faktisk er creepy stalker og at du ikke er sjalu i øyeblikket). Lenke til kommentar
Klukken Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Takk for kommentarer og syns punkt?? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Dette har med hva man har som kjerneverdier å gjøre. Man kan velge å være på neandertalernivå og stange hodet i enhver vegg som dukker opp (true og slåss), eller man kan fokusére på seg og sitt, gjøre seg selv til den beste som mulig. Réndyrke seg selv. Det fører ofte det beste med seg. Din livspartner har jo egentlig ikke så mye valg. Hvis hun er uhøflig og ber han dra, så får hun sikkert kjeft av sjefen. Jeg kan tenke meg at mange kvinner har det på denne måten, må hele tiden ta hensyn til det private/profesjonelle av kyniske drittsekker som vil egle seg innpå dem på en mest mulig gjennomsiktig måte. Vis ho at du er en klippe av støtte og ikke lar deg affisére av sånn dritt. Du tåler det her og bryr deg ikke et fnugg om det. Kilden til partnerskapet skal jo være felles kjærlighet, ikke å være "bedre" enn andre. Hvis et par virkelig lever for hverandre, så tåler forholdet all slags utenforstående påvirkning. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Har ikke pleid å være sjalu før men merker at jeg føler situasjonen er spesiel. For han vet godt at vi er sammen, og da ser jeg ikke poenget i at han skal prøve seg. Er jo ikke normalt å sitte i 3 timer alene på et hotell og bare spise en liten lunsje. Han snakker til henne hele tiden og spør om alt mulig. Problemet her har ingenting med denne mannen å gjøre, problemet er din sjalusi. Så lenge du fortsetter å fokusere på den mannen vil ingenting bli bedre. Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Ja vet jo at jeg ikke burde bry meg, for hun sier at hun vil jo bare ha meg, men begyner å bli irritert for nesten hver gang jeg kommer dit for å besøke hun på jobb, så er han der. Og en gangen så han det og da sa han til hun etter jeg dro og lurte på om jeg ble sur for at han var der og om jeg så det. Han lurte på om du så hva da? At han var der? Hvorfor spør han om dette? Om jeg er på hotell og ser at resepsjonisten får besøk, så ville det ikke falle meg inn å spørre resepsjonisten om besøket hennes så meg. Hvorfor i alle dager skulle jeg spørre om det? Hvorfor snakker han med henne i mange timer hver dag? Din kjære behøver ikke være uhøflig men kan jo av respekt for deg, avvise ham på en profesjonell måte. Eller ganske enkelt ikke samtale med ham om noe som helst som ikke har relevans for hans hotellopphold. Å snakke med èn kunde såppas mye som hun gjør, betyr at praten nødvendigvis må dreie seg om andre ting enn jobb. Hvorfor gjør hun dette? Hun må jo vise interrese eller gi ham forhåpninger siden han kommer dit så ofte. Det kan tenkes som andre også skriver, at fyren driver mindgames med deg. Hvordan du reagerer og takler dette, kan være skjebnesvangert for forholdet, og det er han nok fullstendig klar over. Du kan jo begynne å komme innom litt oftere for en periode, sjarmer henne i senk hver eneste gang. Ikke vis din sjalusi og ikke vis din usikkerhet. Ta på deg din beste utstråling og "own the room" slik at han blir sittende for seg selv. Ikke vær konfronterende på noen måte men vær en alfahann og gjør det ukomfortabelt på en måte som kun du og han forstår. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 (...)Du kan jo begynne å komme innom litt oftere for en periode, sjarmer henne i senk hver eneste gang.Ikke vis din sjalusi og ikke vis din usikkerhet. (...) her motsier du deg selv 2 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Hvis du mister dama fordi hun lar seg sjarmeres av en annen mann, da er hun jo ikke noe å samle på uansett. Da skal du bare være glad at det skjedde nå, og ikke siden. Likeledes, klarer du ikke å stole på henne, må finne ut i en samtale med deg selv hvorfor. Hvis du kommer til konklusjonen at det er henne du ikke kan stole på, da er det bare å gjøre det slutt nå, og ikke siden. Er det kvinner du generelt ikke stoler på, er det en annen tråd. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Eg ville anbefalt å ta det opp på ein forsiktig måte. Som de fleste her sier, bør forholde tåle det. Samtidig, om de henger sammen kvar dag i flere timer og han prøver seg, så skal ikkje du se bort at det kan utvikle seg til noe. De snakker, de finner noe tilfelles, får sympati for kvarandre, osv.Eg blir fort sjalu, men greie å styre det helt fint. Har ikkje problemer om dama skulle gå ut med kompiser. Men eg trur det blir litt feil om de skal henge så mye sammen, så ofte... Lenke til kommentar
Klukken Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Snakket om det i går. For han var der i gjen da. Og ho sa i fra til meg at ho ikke var innterisert i han i det hele tatt, men syns han var hyggelig å var grei å snakke med, men ikke noe mere en det. Ho hadde ikke fått noe direkte inntrykk av at han prøvde seg, men vis det skulle skje så skulle hun si i fra. Men jeg skal også gjøre som andre sier heve meg over det og gå inn der selv oftere også når jeg kan å spise mat å snakke med hun mens ho er på jobb. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Du har allerede pratet med henne om dette. Og hva var hennes respons? Er hun også lei av denne fyren, eller liker hun oppmerksomheten? Er det et problem for henne at han prater med henne i timevis hver gang han er innom, eller er det bare et problem for deg? Dersom hun faktisk er ukomfortabel med oppmerksomheten kan jeg ikke skjønne hvorfor hverken du eller hun har bedt ham holde seg unna. Det er lov å si at det plager henne at han er så nærgående. Og han vet selv hva det er snakk om, i og med at han kommenterte nøyaktig sin egen påtrengende natur da han spurte om du hadde blitt sur for at han har for vane å sitte der i timevis og mase på henne. Du sier at du forstår at hun må være hyggelig ovenfor gjestene. Er dette noe hun har sagt til deg, og brukt som unnskyldning for å ikke avvise ham? Om han bestiller en liten lunsj, mens han legger beslag på hotellets besetning i timevis, er han ikke lønnsom for hotellet. Dersom hun er ukomfortabel med maset hans, men likevel ikke tør å si ifra til ham, så er det ingenting i veien for at du kan ta dette opp med ham. Det er i grunn noe du bør gjøre uansett, da du er mannen hennes. Du er jo også innom der ofte, samtidig som han er der. Hvorfor har du ikke hilst på ham og etablert din egen posisjon som mannen hennes? Og hvordan tror du ellers denne situasjonen skal løse seg? Jeg ser du har fått mange råd om å ikke bry deg og ikke gjøre noen ting... Men jeg ser ikke helt poenget med å være passiv og bare håpe på at ting løser seg av seg selv. Og hva forteller det dama di om deg? At du ikke setter nok pris på henne til å bry deg om at hun utvikler et nært forhold til en annen mann? Hun prater jo allerede med ham på instagram, så dette er ikke begrenset til arbeidsplassen. Og han spør om ting du ikke liker at de prater om. Om du har et problem, så gjør det du må for å løse det. Du må prate med både dama di og denne fyren. Du må vite hva dama di synes om dette, og hun må vite at du ikke liker det. Deretter må du vite hvordan hun reagerer på å få vite at du ikke liker kontakten de har. Og så må du uansett prate med fyren som du treffer på hver gang du er innom for å prate med dama di. Du må rett og slett hilse på ham og prate med ham. Han er nå en del av livet til dama di, enten du liker det eller ikke. Og det er derfor ditt ansvar å bli kjent med ham. Deretter bør du fortelle at du ikke setter pris på hvordan han egler seg innpå henne, og så bør du be ham tone det ned og trekke seg unna. Ja, de er foreløpig bare venner, men dere vet alle at han ikke ønsker at relasjonen skal stoppe der. Og du må konstantere at du ikke aksepterer at relasjonen skal utvikle seg ytterligere. Er du redd for at du på den måten tråkker dama di på tærne og bestemmer hvem hun kan og ikke kan prate med, så er dette bare en konsekvens av at hun selv åpenbart ikke klarer å sette disse grensene på egenhånd - hvilket er et rødt flagg (hun verdsetter oppmerksomhet fra andre menn høyere enn forholdet hun har med deg). Ikke vær så konfliktsky. Se et par episoder med Sopranos først hvis du må manne deg opp... 1 Lenke til kommentar
Klukken Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Jeg kjenner godt til denne mannen da dette er en liten plass å han vet hvem jeg er, Han hadde spurt nå sist hvorfor jeg ikke kom bort til dama. Men hun sa jeg måtte reise på jobb da. Vi har aldri vært venner å han er en jeg ikke er på mere en hei liksom. Hun sa jeg måtte respektere at hun snakker med andre uten at jeg blir sur og poengterte det med at Hun overhode ikle liker noen andre men meg å vis jeg ikke skjønte det, ville hun ikke mere. Vi Jar vært sammen i 8 år og har opp gjennom tiden ikke vært med mye folk annet en oss selv å hun har vært uten jobb i mange år. Så jeg velger å slappe av nå og vis henne at jeg bryr meg å det skal jeg også gjøre når han er der også så han skjønner det. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Det er forståelig at hun vil ha andre venner i livet sitt. Det er uansett på sin plass at du blir bedre kjent med en fyr som nå tydeligvis har blitt en større del av livet hennes. Hvorfor skal ikke hennes venner være dine venner? Selv om du naturligvis ikke liker ham, må du nå bli kjent med ham. Du bør ikke nekte henne å ha venner. Men dersom du tror han er en trussel så må du være synlig, og du må involvere deg. Lenke til kommentar
Klukken Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Det vet jeg og. Å vi snakket om det, å jeg har ikke noe problem å snakke med han. Hun sier han ikke viser noe annet en å bare snakke. Men det vil jo fort vise seg vis jeg begyner å være der også å snakke med han så kan det jo hende han blir borte plutselig. Ellers har jeg ikke noe mot det, er bare alltid litt spes at han plutselig begynte å henge der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå