fo2re Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Du burde valgt en mann med høyere IQ. En mann som klarer å plassere maten i gapet uten å søle til alt mulig i prosessen. En som spiser sunnere mat enn Nugatti, og en som kan håndtere denne typen kritikk uten å bli fornærmet.Det er ingen relasjon mellom høy IQ og bordskikk. Det er nok ikkje utført studiar på emnet, men eg ville ikkje blitt overraska om det fantes ein korrelasjon der. Kanskje ikkje så graverande innanfor normalt IQ-spekter, men totalt sett kanskje. Bordmanerer går meir på folkeskikk etter mi meining, og dei fleste vaksne er i stand til å få i seg maten utan å lage for mykje gris. No kjenner me ikkje vedkomande det er snakk om, så det er vanskeleg å seie noko om korleis du skal gå fram. Nei det gjør ikke det, en Professor i England noen år tilbake var på den tiden klodens smarteste når det kom til tallknusing og hadde en av høyeste målte IQ. Det forhindret han ikke at han kunne finne på å sette seg i dusjen med klærne på uten grunn, så han endte opp med en form for permanent støttekontakt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Du burde valgt en mann med høyere IQ. En mann som klarer å plassere maten i gapet uten å søle til alt mulig i prosessen. En som spiser sunnere mat enn Nugatti, og en som kan håndtere denne typen kritikk uten å bli fornærmet.Det er ingen relasjon mellom høy IQ og bordskikk.Det er nok ikkje utført studiar på emnet, men eg ville ikkje blitt overraska om det fantes ein korrelasjon der. Kanskje ikkje så graverande innanfor normalt IQ-spekter, men totalt sett kanskje. Bordmanerer går meir på folkeskikk etter mi meining, og dei fleste vaksne er i stand til å få i seg maten utan å lage for mykje gris. No kjenner me ikkje vedkomande det er snakk om, så det er vanskeleg å seie noko om korleis du skal gå fram. Nei det gjør ikke det, en Professor i England noen år tilbake var på den tiden klodens smarteste når det kom til tallknusing og hadde en av høyeste målte IQ. Det forhindret han ikke at han kunne finne på å sette seg i dusjen med klærne på uten grunn, så han endte opp med en form for permanent støttekontakt.Du vel altså å dra konklusjonar basert på eitt tilfelle. Som sagt er det kanskje mindre relevant kva ein finn i utkantane av ein sånn statistikk. I alle fall på enkeltnivå. Endret 24. oktober 2017 av Zeph 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Du burde valgt en mann med høyere IQ. En mann som klarer å plassere maten i gapet uten å søle til alt mulig i prosessen. En som spiser sunnere mat enn Nugatti, og en som kan håndtere denne typen kritikk uten å bli fornærmet.Det er ingen relasjon mellom høy IQ og bordskikk.Det er nok ikkje utført studiar på emnet, men eg ville ikkje blitt overraska om det fantes ein korrelasjon der. Kanskje ikkje så graverande innanfor normalt IQ-spekter, men totalt sett kanskje. Bordmanerer går meir på folkeskikk etter mi meining, og dei fleste vaksne er i stand til å få i seg maten utan å lage for mykje gris. No kjenner me ikkje vedkomande det er snakk om, så det er vanskeleg å seie noko om korleis du skal gå fram. Nei det gjør ikke det, en Professor i England noen år tilbake var på den tiden klodens smarteste når det kom til tallknusing og hadde en av høyeste målte IQ. Det forhindret han ikke at han kunne finne på å sette seg i dusjen med klærne på uten grunn, så han endte opp med en form for permanent støttekontakt.Du vel altså å dra konklusjonar basert på eitt tilfelle. Som sagt er det kanskje mindre relevant kva ein finn i utkantane av ein sånn statistikk. I alle fall på enkeltnivå. Det finnes andre, men du kan jo lete de opp selv hvis du gidder, høy IQ har ingenting med folkeskikk eller manerer å gjøre, de kommer fra miljøet man omgir seg med. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Du burde valgt en mann med høyere IQ. En mann som klarer å plassere maten i gapet uten å søle til alt mulig i prosessen. En som spiser sunnere mat enn Nugatti, og en som kan håndtere denne typen kritikk uten å bli fornærmet.Det er ingen relasjon mellom høy IQ og bordskikk.Det er nok ikkje utført studiar på emnet, men eg ville ikkje blitt overraska om det fantes ein korrelasjon der. Kanskje ikkje så graverande innanfor normalt IQ-spekter, men totalt sett kanskje. Bordmanerer går meir på folkeskikk etter mi meining, og dei fleste vaksne er i stand til å få i seg maten utan å lage for mykje gris. No kjenner me ikkje vedkomande det er snakk om, så det er vanskeleg å seie noko om korleis du skal gå fram. Nei det gjør ikke det, en Professor i England noen år tilbake var på den tiden klodens smarteste når det kom til tallknusing og hadde en av høyeste målte IQ. Det forhindret han ikke at han kunne finne på å sette seg i dusjen med klærne på uten grunn, så han endte opp med en form for permanent støttekontakt.Du vel altså å dra konklusjonar basert på eitt tilfelle. Som sagt er det kanskje mindre relevant kva ein finn i utkantane av ein sånn statistikk. I alle fall på enkeltnivå. Det finnes andre, men du kan jo lete de opp selv hvis du gidder, høy IQ har ingenting med folkeskikk eller manerer å gjøre, de kommer fra miljøet man omgir seg med. Og om man omgir seg med folk som oppfører seg som idioter, så er man en...? At selve bordskikken ikke korrelerer med intelligens kan godt være. Jeg har imidlertid lest at intelligente mennesker har en sterkere tendens til å irritere seg over andres "spise-lyder". Men det er sannynligvis feelgood-"fakta" som egentlig bare er bullshit som skal gjøre at folk føler seg smartere. Sunt kosthold korrelerer imidlertid med høy IQ, mens jeg aldri har hørt det samme om Nugatti og nachos. Evne til selvinnsikt (å ta til seg kritikk uten å bli fornærmet) korrelerer også med høyere intelligens. Jeg vet selvfølgelig ingenting annet om denne mannen enn hva TS har forklart. Men i det korte innlegget ble det likevel påpekt tre aspekter som i det minste ikke peker mot høy IQ, og som sannsynligvis ikke er like iøyenfallende hos mennesker med høy IQ. Derav min slibrige kommentar. Endret 24. oktober 2017 av Løgn Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Lavere IQ med usunt kosthold er sant, men det betyr ikke at folk med usunt kosthold har lav IQ. Selvinnsikt har ingen ting med IQ å gjøre, men heller med EQ. Hva korrelerer det å trekke slutninger ut av for få variabler med? Endret 24. oktober 2017 av RRhoads Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Lavere IQ med usunt kosthold er sant, men det betyr ikke at folk med usunt kosthold har lav IQ. Men det peker likevel i retning av at folk med høyere IQ sannsynligvis har et sunnere kosthold. Og tatt de andre forholdene i betraktning mente jeg det var relevant nok til å produsere min tidligere vittige kommentar. Det er altså ingen fasit. Jeg er fullt klar over at mannen det dreier seg om kan være et supergeni som dessverre ikke evner å kunne spise som et menneske, på samme måte som Einstein ikke kunne knyte skoa. Men det var altså en vittig kommentar. Og sannsynlig, som sådan. Selvinnsikt har ingen ting med IQ å gjøre, men heller med EQ. Det finnes ingen vitenskapelig konsensus om hva EQ er. Det er dermed et dårlig definert konsept, og det kan heller ikke operasjonaliseres på noen meningsfull måte. IQ korrelerer imidlertid med høyere selvinnsikt. Samme hva du mener "EQ" er for noe. Jeg tipper for øvrig at de fleste forholdene du mener at utgjør høy EQ også korrelerer med høy IQ. Så hvordan vil du skille de to konseptene fra hverandre? Hva korrelerer det å trekke slutninger ut av for få variabler med? Hvor mange variabler er tilstrekkelig for å kunne trekke en slutning? Endret 24. oktober 2017 av Løgn Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Du burde valgt en mann med høyere IQ. En mann som klarer å plassere maten i gapet uten å søle til alt mulig i prosessen. En som spiser sunnere mat enn Nugatti, og en som kan håndtere denne typen kritikk uten å bli fornærmet.Det er ingen relasjon mellom høy IQ og bordskikk.Det er nok ikkje utført studiar på emnet, men eg ville ikkje blitt overraska om det fantes ein korrelasjon der. Kanskje ikkje så graverande innanfor normalt IQ-spekter, men totalt sett kanskje. Bordmanerer går meir på folkeskikk etter mi meining, og dei fleste vaksne er i stand til å få i seg maten utan å lage for mykje gris. No kjenner me ikkje vedkomande det er snakk om, så det er vanskeleg å seie noko om korleis du skal gå fram. Det tror jeg faktisk ikke.Når jeg tenker meg om så vil jeg si jeg kjenner to personer som jeg vil anse som særdeles intelligente. Begge to er grisete når de spiser. Han ene helt ekstremt. Jeg tror nok heller at dette har med sosiale evner å gjøre, noe jeg mistenker at særdeles intelligente mennesker ofte har mindre av enn sosiale dyr. Altså; begge disse to jeg vil klassifisere som særdeles smarte er samtidig de værste sosiale jeg kjenner. Begge er mer eller mindre einstøinger, en liker ikke folk med mindre det er små doser og han andre er kraftig arrogant som hele tiden fornærmer folk uten å gå inn for det - han er bare blottet for sosiale antenner og har alltid vært sånn siden jeg har kjent ham siden vi var 12 De mest "finslige" og pretensiøse menneskene jeg kjenner til må være blant de sløveste knivene jeg vet om tror jeg. Jeg kjenner noen som er veldig penslige av seg, ofte i dress, opptatt av dyre viner, flotte middager, etikette osv, osv men de har "middels" inntekt i relativt lite krevende IT og kontor bransjer. De er bare veeldig opptatt av hvordan andre ser dem utad. Jeg ser for meg at sånn generelt må dette være 100% oppdragelse og 0% iq. Altså - jeg spiser "pent" og smatter ikke men har knapt iq sånn at det skal ikke sies at jeg følte meg truffet Endret 24. oktober 2017 av Invader Zim Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2017 Er det min eks du er sammen med?? Ble gal av slafsingen og manglende evne til å tygge maten før den ble svelget. Matrester i skjegg og grisete fingre. Hjernen rakk ikke å reagere, så han overspiste og ble feit. Dessverre tror jeg det er arvelig. Vi har en datter som jeg ved alle måltider må minne om at man tygger med lukket munn og bruker kniv og gaffel. Hun griser mindre nå, men var helt ekstrem for et par år siden. Skolen meldte meg til og med til barnevernet for den grisete spisingen. Hun er korrigert hvert måltid de siste 5-6 årene. Håper jobben er gjort før hun blir voksen, så hun ikke blir en grisete spiser som faren sin. Jeg måtte vaske bord, stol og genser/t-skjorte etter hvert måltid. Anonymous poster hash: 5c489...95c 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå