AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Hei. Jeg har alltid hatt ganske uren hud, men har blitt betydelig bedre i det siste. Så igår tok jeg en varm dusj og var der i 20+ min. Når jeg kom ut, og begynte å tørke meg, så kom det sånne hvite greier, kanskje flass? 1 time senere merket jeg at det var ganske mye hvitt rundt nesen og i ansiktet. Dagen etter ser ansiktet betydelig mer jævlig ut. Er det rett og slett pga den varme dusjen? Og det som forårsaker tørrheten? HVA SKAL JEG GJØRE? Anonymous poster hash: 508fd...18d Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 En lang varm dusj tørker ut huden. Dusj mindre og kortere. Det kan hende at du er allergisk mot noe. Har du nylig fått husdyr eller kost mye med andre sine dyr? Har du mugg i leiligheten? A-krem er en fin fet krem for tørr hud. Sist men ikke minst. Bestill time hos almennlege hvis det vedvarer. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Fuktighetskrem for ansiktet dude... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 En lang varm dusj tørker ut huden. Dusj mindre og kortere. Det kan hende at du er allergisk mot noe. Har du nylig fått husdyr eller kost mye med andre sine dyr? Har du mugg i leiligheten? A-krem er en fin fet krem for tørr hud. Sist men ikke minst. Bestill time hos almennlege hvis det vedvarer. Nei nei nei nei på det der. Jeg hadde strøken hud igår, og når jeg våkna idag morges, ikke bra. Hva skal allmenlegen gjøre? Anonymous poster hash: 508fd...18d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 Fuktighetskrem for ansiktet dude... Hjelper det? Rett etter dusjen da? Anonymous poster hash: 508fd...18d Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Fuktighetskrem bruker å hjelpe mot tørr hud ja... Ha den på ETTER dusjen, ikke før. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 Fuktighetskrem bruker å hjelpe mot tørr hud ja... Ha den på ETTER dusjen, ikke før. Ok ok skal prøve. Burde kanskje også dusje kortere? Og med kaldere vann? Anonymous poster hash: 508fd...18d 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Ja, behøver ikke bruke brennvarmt vann heller. Men du kan ha på fuktighetskrem nå, trenger ikke dusje en gang til for å ha den på Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 Men om jeg bare dusjer kroppen, ikke håret/ansiktet. Tror dere jeg fremdeles vil få tørr hud i ansiktet? Anonymous poster hash: 508fd...18d Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Man SKAL dusje HELE SEG. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 Man SKAL dusje HELE SEG. Joda, men kanskje heller dusje håret etterpå sånn hver for seg. Blir jo ca det samme. Anonymous poster hash: 508fd...18d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 Nei. Ok. Så kortere dusj, kaldere vann og krem etterpå. Kan jeg spørre hvor lang tid dere bruker i dusjen? Er det varmt vann? Anonymous poster hash: 508fd...18d Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Man SKAL dusje HELE SEG. Hva i all verden skal det bety? Selvfølglig kan du gå i dusjen og bare vaske håret, eller bare vaske deg midtlivs og ned. Det finnes ingen regler for hvordan vi skal dusje, og du dusjer som det passer deg selv. Som tidligere nevnt til trådstarter: Prøv lavere temperatur på vannet og litt kortere tid i dusjen, fuktighetskrem etterpå kan hjelpe. Det kan også hende at det er en reaksjon på såpe og/eller shampoo du merker. Hvis du fortsatt er veldig tørr i huden, prøv å bytt ut med mildere varianter, eller kutt dem ut i områdene du blir veldig tørr. Når du tørker deg, irriterer det også huden mindre hvis du klapper deg tørr med håndduken fremfor å "stryke" den rundt på kroppen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 (endret) Steinrarw: TS hørtes ut som en som må få litt veiledning og da tror jeg ikke det er noe lurt å si "ja du kan dusje halve deg og la den andre halvparten stinke" Endret 21. oktober 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Mange dusjer for ofte, for lenge og med for varmt vann Nå som det nærmer seg kalde dager er det lurt om en tar unna stellet på kvelden og hopper over morgenvasken, noe de gjør i militæret når det blir minusgrader ute Svært få yrker som har behov for at en dusjer flere ganger om dagen Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 Man SKAL dusje HELE SEG. Hva i all verden skal det bety? Selvfølglig kan du gå i dusjen og bare vaske håret, eller bare vaske deg midtlivs og ned. Det finnes ingen regler for hvordan vi skal dusje, og du dusjer som det passer deg selv. Som tidligere nevnt til trådstarter: Prøv lavere temperatur på vannet og litt kortere tid i dusjen, fuktighetskrem etterpå kan hjelpe. Det kan også hende at det er en reaksjon på såpe og/eller shampoo du merker. Hvis du fortsatt er veldig tørr i huden, prøv å bytt ut med mildere varianter, eller kutt dem ut i områdene du blir veldig tørr. Når du tørker deg, irriterer det også huden mindre hvis du klapper deg tørr med håndduken fremfor å "stryke" den rundt på kroppen. Hva mener du med kortere tid i dusjen? Bruker 20 nå. Anonymous poster hash: 508fd...18d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 Søkt litt på nettet. Kan det være roscaea? Anonymous poster hash: 508fd...18d Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Personer med langt hår bruker lengre tid i dusjen, men stort sett ikke mer enn 10 minutter Er kortklipt selv og tar par et par minutter å vaske topp til tå Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 Personer med langt hår bruker lengre tid i dusjen, men stort sett ikke mer enn 10 minutter Er kortklipt selv og tar par et par minutter å vaske topp til tå Er det kaldt/varmt vann du bruker? Anonymous poster hash: 508fd...18d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå