Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger råd med bilsalg

Anbefalte innlegg

Hello, jeg har nylig satt bilen min ut til salgs på finn og har fått en del folk som er interessert. Problemet er at all som har ringt er av arabisk opprinnelsen og alle har sagt at de har lyst til å kjøpe bilen som den er med ett feil og mangler, og at de trenger ikke reklamasjonsrett eller garanti. Noen har sett på bilen, men bruker ikke mer en 1-2.minutter å går over den før de bestemmer at de vil kjøpen. Den ene hadde ikke lyst til å prøvekjøre den heller.

Til slutten bestemte jeg å trekke annonsen fra finn imens jeg lese opp om salgskontrakter osv.

Har hørt at 'selges som den er' holder ikke lenger fordi folk som har ikke Norsk som første språk kan misforstå hva der betyr..(ja jeg vet min Norsk er ikke så bra heller, jeg er engelsk).

Men anyway, for meg, høres det ikke riktig ut at folk vil betale over 100.000kr uten å vise interesse i bilen eller tilstand.

Any thoughts? Er dette en slags scam?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig de skal selge bilen videre til noen andre. Så da har de ganske god peiling på biler, hva de skal se etter osv. Ikke så opptatt av hvordan den er å kjøre osv, da de ikke skal kjøre den selv. Og hvis de skal selge den og de selger til andre, så trenger de bare å sjekke like godt de vet at kundene deres vil sjekke. 

Du kan jo sjekke om kjøperne dine har annonser på finn, eller søke og se om de selger biler videre. Uansett så tror jeg ikke akkurat de er ute etter å lure deg. 

Feil trenger ikke bety noe om de fikser dem selv, for å selge bilen. Trenger ikke garanti eller reklamasjon om de skal selge den uansett. 

Og hvis de selv driver med kjøp og salg av biler så kan de ikke akkurat påstå at de ikke forstod kontrakten :p

Anbefaler også å se denne videoen: :)

https://www.nrk.no/satiriks/kunsten-a-selge-bil-1.13725576

• Liker 1
Lenke til kommentar

Meh..skal kanskje prøve på 120 da. Men jeg er i Bergen og diesel biler er vanskelig å selge her..

Ikke til noen som kjøper bilen, kjører den til et annet sted, og så selger den der.

Hvis du har folk fra finn som kommer er det ofte folk som driver for seg selv, og det kan være verdt det for dem å fly til Bergen og kjøre til hvor enn de bor. For dem er det jo flybilett, mat og bensin som blir prisen. 

Lenke til kommentar

Sørg for at det er du som leverer salgsmeldingen, dette høres typisk ut som folk som skal ha den for videresalg og typisk er da at de ikke leverer salgsmeldingen før de selger den videre.. De forsøker gjerne å ha kun din info på den slik at de selv aldri blir registrert som eier og ny kjøper heller ender med å gå rett på deg..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Meh..skal kanskje prøve på 120 da. Men jeg er i Bergen og diesel biler er vanskelig å selge her..

Ikke til noen som kjøper bilen, kjører den til et annet sted, og så selger den der.

Hvis du har folk fra finn som kommer er det ofte folk som driver for seg selv, og det kan være verdt det for dem å fly til Bergen og kjøre til hvor enn de bor. For dem er det jo flybilett, mat og bensin som blir prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...