MultiGamerClub Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Pcen funker som normalt, men kommer en rar lyd fra en av viftene og plutselig bare kommer skjermen og tastaturet av.. Skjermen sier "No video input" og går i sleep mode.. Tastaturet bare disconnecter og det eneste jeg kan gjøre er å restarte pcen for å fikse det.. Vet ikke om skjermkortet kræsjer eller om det dør, har ikke overclocket det så litt rart.. Er såvidt 2 år gammelt å siden jeg fikk det. Full specs liste: Operativ-system: Windows 10 ProHovedkort: ASUS ROG STRIX B350-F GAMINGProsessor: AMD Ryzen 7 1700 3.0 GHz (3.7 GHz boost)Skjermkort: MSI R9 380 4 GB GamingRam:: 16GB DDR4 (2x 8GB) 2933 MHzStrømforsyning: Chieftec BPS-850C (Nitro-Series)SSD1: Intel 600P - 250 GB (M.2)SSD2: Samsung EVO 850 - 500 GBSkjerm: Philips 273LH - 60 Hz (HDMI)Mus: Razer Abyssus 2014 (Expert sin feil.)Tastatur: Corsair K40 Raptor (fuck farger.) Skulle gjerne ha hjelp til dette ettersom dette har skjedd en lang periode. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Ville ha misstenkt strømforsyning. Du kan også se etter om du har noen sprengte kondensatorer på hovedkortet. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2017 Ville ha misstenkt strømforsyning. Du kan også se etter om du har noen sprengte kondensatorer på hovedkortet. Er nytt hovedkort, hvordan sjekker jeg dette? Er en 850w strømforsyning, så har nok strøm :S Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Hovedkortet ville nok aldri blitt solgt med defekte kondensatorer, så at du har et spliter nytt HK utelukker nok dette som årsak. Prøv å finn ut eksakt hvilken vifte som oppfører seg unormalt - du må kanskje ha kabinettet åpent frem til dette gjentar seg. Lenke til kommentar
andnet Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Høres ut som samme problem som jeg fikk i dag (har en egen tråd på det). Skjerm mister signal på et tilfeldig tidspunkt mens jeg er i et spill, og en av viftene går i max. Mistenker at det er strømforsyningen som synger på siste verset. Har måtte byttet den noen ganger opp gjennom årene, men i de tilfellene har jeg ikke klart å slå på maskinen igjen, så akkurat dette problemet er nytt for meg. Sjekk gjerne CPU og GPU temp for å utelukke at en av dem blir for varme. Ville heller byttet strømforsyning enn skjermkort, om du ikke feilsøker noe mer før du går løs på innkjøp Lenke til kommentar
walnuts Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Enklest måte å teste ting når du ikke vet hva problemet er, er ved å ha en låne maskin av en venn og bare bytte ut del etter del, så finner du ut hva som fungerer. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Holder også en knapp på strømforsying, er denne ny også eller? Ser at modellen ble lansert i 2010. Så hvis dette er noe du har tatt med deg fra forrige bygg, hadde jeg anbefalt å bytte denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå