Gå til innhold

Spørsmål om lydplanke

Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe anlegg til stua, hovedsaklig til film og TV, men også noe som funker bra dersom jeg skal ha på litt musikk mens jeg har gjester. Pga TV'ens posisjon og at TV'en er stor i forhold til TV-benken så har jeg ikke plass til høytalere. Var innom Oslo Hifi-center og ble anbefalt en lydplanke fra Focal Dimension med Dimension Subwoofer (den største). Den er visstnok satt ned fra 16500 til 7900, men ser også at den har kostet rundt 12 lapper andre steder. Noen som har kjennskap til denne?

https://oslohificenter.no/hoyttalere/aktive-tradlose/focal-dimension-soundbar-21464 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt eldre lydplanke fortsatt kvalitet men tror jeg ville heller ha sett på en Atmos lydplanke nå i 2017 med hdmi hdr pass trough og Atmos lyd støtte for mere future proofing.

Takker. Kan du sende link til noen av de du nevner?

Og hva er future proofing?

Lenke til kommentar

Litt eldre lydplanke fortsatt kvalitet men tror jeg ville heller ha sett på en Atmos lydplanke nå i 2017 med hdmi hdr pass trough og Atmos lyd støtte for mere future proofing.

Takker. Kan du sende link til noen av de du nevner?

Og hva er future proofing?

Sony , Samsung og Lg har Atmos lydplanker gir et høyde løft i lydbilde på filmer men ingen ekte kino Atmos effekt.

Framtidas sikring med hdmi innganger som støtter 4k og HDR eneste Lg sin lydplanke som støtter Dolby vision pass trough om det er et ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...