blankis Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg har pc her som jeg skulle ha oppgradert: 512 mb SD ram 1,2 ghz Intel Celeron 80 gb Hardisk Geforce FX 5600 Hva bør jeg oppgradere? Jeg vet at hovedkortet ikke takler en større cpu... Er det å kjøpe et hovedkort som tar Pentium 4, samt kjøpe en Pentium 4 et bra alternativ? Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 prosessor selvsagt 1,2 ghz er jo litt lite Lenke til kommentar
Star Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hvis økonomien tillater det ville jeg bytta ut hovedkort og Cpu, samt kanskje også ram... Skjermkortet er jo greit, også harddisk størrelsen... Ville kastet meg på en AMD løsning om man tenker økonomi, og et system som er verdt pengene. Intel er selvsagt også veldig bra, enklere og montere.. Hvis du først skal ha nytt Hovedkort og CPU, ville jeg bytta ut rammen til DDR Ram ( 512 feks. ) Disse yter bedre, og om du vil bruke SDRAM må du kjøpe et kombinert eller eldre kort som ofte ikke tar mer enn 2400+ (muligens også mindre) Håper dette var litt til hjelp =) Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ja, velg en økonomisk AMD løsning og velg DDR-RAM... Da få du HK, CPU og RAM til same prisen som HK og CPU hvis du velger Pentium 4... Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hvorfor skal han velge en økonomisk løsning, og derfor AMD? Kjøper man en Porche får man en porche, og kjøper man en golf får man en golf. Selvfølgelig koster porchen mer men man får jo det man betaler for. Jeg sier ikke at intel er porchen og amd er golfen (for det er feil og innleder en diskusjon som det er ingen ende på), men jeg sier bare at du skal velge en løsning som holder litt fram i tid samt en løsning som holder til ditt bruk. Om det er Intel eller AMD er opp til deg å avgjøre, men ikke løp og kjøp AMD bare fordi at det er billig... mvh monzilla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå