bertie Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 I øyeblikket bruker jeg en smc barricade router til å koble meg på ADSL'en, men hvis jeg skal bruke f.eks. morpheus, så får jeg ikke engang opp søkeresultatene. Er det noen måte å løse dette på når jeg er bak ruteren? Eller må jeg koble meg rett i ADSL-"modemet"? bertie Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Smc.com last ned firmware 1.94. Sett DMZ i Misc items til din pces ip. Da åpner du alle portrer. BobboZ Lenke til kommentar
bertie Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 jeg har prøvd det også, men det er vel bare hvis man kjører på firewall på ruteren, men det gjør jeg ikke. eller? bruker software firewall, men selv om denne er av, så fungerer det ikke... bertie Lenke til kommentar
knut Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg har ikke trengt å åpne noen porter for å få morpheus og sånne programmer til å funke. Men den siste uken har morpheus vært nede, så da er det iallefall ikke rart at du ikke får opp noe. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Routeren er jo en firewall med minde du setter din pc i DMZ Zone. (Gjøres på http misc items. Dette trenger du hvis du foreksempel skal spille cs på nettet. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 da må jeg sette opp den ip'en som jeg får fra ruteren 192.... ikke sant? bertie Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 192.168.123.xxx xxx=din ip fra DHCP server. Mitt tips er og oppgradere firmware til 1.94a fra http://www.smc.com BobboZ Lenke til kommentar
Sliver Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Med SMC barricade router trenger du ikke åpne for noen porter eller apps for at peer to peer skal virke, så problemet ligger et annet sted! Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 ...som det ble nevnt tidligere her, så har Morpheus hatt visse problemer, de har vært under DoS attack, pluss at nettverket de ligger på har blidt oppgradert raskere enn det MusicCity fikk beskjed om, dermed er det ingen som kan laste ned noe fra Morpheus(?) Hvis man får lastet ned noe så er man heldig, det beste er nok å vente til Versjon 2.0 kommer....om 3 uker til(?), dette kan jeg ikke bekrefte. Kazaa ser ut til å ta innpå Morpheus, i og med at Morpheus ikke klarer å tilfreds stille "kundene". Anyway, dette var litt off-threads *sorry* måtte få det ut :wink: Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
bertie Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 prøvde winmx, og det fungerte... uten DMZ på. Var nok uheldig med tidspunktet når jeg skulle prøve morpheus... takker for alle tips. btw. er det noen som vet om noen GOD dokumentasjon på SMC-barricade'n, for den som ligger på hjemmesiden er ikke akkurat utfyllende... bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå