Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Maxiscan MS509 feilkodeleser/diagnoseverktøy

DD-

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe et slikt feilkodeleser fra ebay. Vet noen om den kan lese ut alle slags koder, f.eks motor,airbag, girkasse, abs osv? Har tidligere kjøpt et fra biltema og en bluetooth leser, men begge klarte kun å lese motorkoder. Vil helst slippe å kjøpe en som kan kun lese motorkoder igjen....

https://www.ebay.com/itm/Autel-MaxiScan-MS509-Auto-Diagnostic-tool-Car-Code-Reader-CAN-OBDII-AS-KW808-/263120089244?epid=1045611845&hash=item3d432df09c:g:Nz0AAOSwB4BZ5oTo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De funksjonene er merkespesifikke og det medgår betydelig r&d for å lage diagnoseapparat som har dette. Dette betyr at vi snakker om apparater i en helt annen prisklasse.

Jeg anbefaler deg å kartlegge hvilke bilmerker og år du ønsker dekket og poste det her. Du vil da få en vurdering av mulighetene.

Lenke til kommentar

Nå har jeg en Volvo, men har tidligere hatt Audi og Bmw også. Så hadde egentlig ønsket å ha kjøpt noe som dekket de fleste bilmerker hvis jeg kjøper ny bil i fremtiden. Merkespesifikk ligger rundt 1000 kr på biltema, så den over til 3000 var ikke så dårlig. 

Lenke til kommentar

1270 kroner + frakt, mva og fortollingsgebyr?

Problemet er at du kan komme i en situasjon der en slik leser ikke er bra nok. F.eks. Dersom man trekker ut kontaktene under setene på Volvo uten å ha koblet fra batteriet, så klarer ikke et slikt diagnoseapparat å slette kodene som dukker opp. Man må ha Vida for dette.

Endret av mobile999
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...