Gå til innhold

Stem på en av de fem finalistene til årets teknologibragd


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ja ttekonlogien går videre, men hvor vil Kongsberg gruppen plassere alle de sjåførene som blir ledige, overføre dem til NAV.? Greit tekologien går videre, men vi må også tenke personer og jobber, håper nogsberg gruppen har ledige stillinger til sjåførene eller kurs så de kn få omstille seg. Det bør aldri gå et skip fra kai uten mannskap ombord inkludert sikkerhetsbemanning i tilfelle brann elektronikk som slår seg vrang hvor har vi den internasjonale loven om manskap på skip, skal den bare legges til sides.? Ja jeg vet hva som skjer når selvstyringen bare slår seg ut uten forvarsel når en 75 tusen tonner begynner å svinge på seg i trange farvann, da går det lang tid og mange meter å komme tilbake til skipsleia, selv om avviket bare på går i et minutt i 16 til 17 knops fart.

Ja så ligger en i ro og driver i 6 timer for å finne en sikring på 10 amp som slo ut hele skipets elktronikk, kun en telefon til et annet skips kaptein som vi fikk et hint om en sikring på søsterskipet i et annet rederi hadde hatt samme problem, en sikring som var gjemt bak et panel på broa. Lykketreff at vedkommende kunne oppspores på et hotell i Thailand på ferie. Joda et skip uten manskap er galskap til havs og har ingenting fra en kai å gjøre. Elektronik kan svikte ja selv med allverdens automatisering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...