henrikwl Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Ja, så har jeg og kona bestemt oss for å kjøpe en TV en eller annen gang før jul. Det er altså ikke noe som haster, men jeg innser at å skulle få full oversikt selv nok ville blitt en heltidsjobb fra nå og frem til jul. Krav/ønsker: Størrelse: 55" eller 65" – har ikke helt bestemt meg enda. Funksjoner: Jeg driter i Smart-TV og TV tuner. Vi har Apple TV og har ikke lineærtv, så de to nevnte funksjoner kommer mest sannsynlig aldri til å bli prøvd en gang. HDR er viktig. Viktigere enn 4K, selv om 4K på dette tidspunktet er såpass vanlig at det kan være greit å ha med. På sikt havner nok en PS4 Pro og en Apple TV 4k i hus, så sånn sett er det greit med 4K. Det betyr også at TV-en bør fungere greit å game på. Pris: jo mer for pengene, jo bedre. Det sagt går vel smertegrensa et sted mellom 10k og 15k. Siden Smart-TV funksjonalitet er fullstendig irrelevant, har jeg hørt at Sony TV-er har best bildekvalitet men er dårlige Smart TV-er, så da tenker jeg å kanskje kikke mest på Sony. Det kan også tenkes at min PS4 vil komme ekstra godt overens med en Sony TV uten at jeg kan begrunne det med noe mer enn en følelse. Men jeg kan ta feil her. Jeg driter også i ting som motion smoothing og slike bildeprosesseringsfunksjoner som filmmakere går i korstog mot – jeg kommer til å skru av alt sånt jeg finner. Noen tips fra dere forumguruer der ute? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 (endret) Hvis jeg skulle brukt 15k på fjernsyn i dag ville jeg uten tvil gått for LG OLED55B7V, som går til under halvparten av lanseringspris, banker eldre teknologi (LCD/"LED") på det meste og har lav (bra) input lag til spilling. https://www.prisjakt.no/product.php?p=4095122 Endret 20. oktober 2017 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 (endret) Ja, så har jeg og kona bestemt oss for å kjøpe en TV en eller annen gang før jul. Det er altså ikke noe som haster, men jeg innser at å skulle få full oversikt selv nok ville blitt en heltidsjobb fra nå og frem til jul. Siden du skriver du driter i stort sett alt av funksjoner og teknologi er det jo bare å ta en tur på elkjøp og si du ønsker et TV med 4K og HDR innenfor det prisnivået der og 10 minutter senere står du med et TV - vanskeligere er det ikke. Det er først når man interesserer seg for teknologien bak at man trenger tid til å finne akkurat det rette TV'et. Iøvrig ser jeg ikke poenget med 4K på et lite 55" TV med mindre dere bare sitter 1,5 meter fra TV'et. Endret 20. oktober 2017 av tigerdyr Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 Siden du skriver du driter i stort sett alt av funksjoner og teknologi er det jo bare å ta en tur på elkjøp og si du ønsker et TV med 4K og HDR innenfor det prisnivået der og 10 minutter senere står du med et TV - vanskeligere er det ikke. Det er først når man interesserer seg for teknologien bak at man trenger tid til å finne akkurat det rette TV'et. Iøvrig ser jeg ikke poenget med 4K på et lite 55" TV med mindre dere bare sitter 1,5 meter fra TV'et. Gode poeng her. Jeg antar at hele innlegget mitt kan destilleres til: hvilken TV har det beste bildepanelet? Når det gjelder størrelse kontra oppløsning har du definitivt også et poeng. Vi sitter 2-3m unna skjermen, så det kan tenkes at vi holder oss til 1080p hvis vi går for 55" ja. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 Hvis jeg skulle brukt 15k på fjernsyn i dag ville jeg uten tvil gått for LG OLED55B7V, som går til under halvparten av lanseringspris, banker eldre teknologi (LCD/"LED") på det meste og har lav (bra) input lag til spilling. https://www.prisjakt.no/product.php?p=4095122 Takk for tips! Lenke til kommentar
barezell Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 55" LG B7 (eller C7 om prisen dropper der og) 65" Tx65EX700 fra Panasonic, B7 vil være vesentlig bedre, men Pana har 10" mer for samme pris og er en god allround tv. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 +1 på B7. Jeg har B6 og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
samco Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Gå for en B/C7 Lg Oled så får du en knall god tv. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 Takk for tipsene, folkens! Foreløpig ser det ut til at vi sikter på den LG'en og holder øynene åpne etter tilbud. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Tviler på at den blir noe særlig billigere enn den er nå. Jeg ville slått til. Lenke til kommentar
samco Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Historisk så var B6 i 55» nede i 14k så prisen på B7 er meget god i øyeblikket. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Den er vel på ish halv pris i forhold til bare for noen måneder siden. Tviler på en den synker mye mer, men man vet jo aldri med black friday og priskrig. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Den er vel på ish halv pris i forhold til bare for noen måneder siden. Tviler på en den synker mye mer, men man vet jo aldri med black friday og priskrig. Den kommer til å falle ytterligere, for et år siden kostet B6 hele 20 000 kr, og den endte opp på 14 000 før den forsvant. Det vil ikke overraske meg om 2018 blir året der OLED faller under 10 000 kr Lenke til kommentar
samco Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Litt obs på 2017 Oled tvr har litt Banding og vignetting problemer som 2015 Lg Oled sleit med... så kjøp men sjekk med grå slides i 3/5/10 prosent ire. Før retur rett er borte. Har en bud som er på sin nummer 4 Lg E7 65» alle med dark right side band problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå