eiriksen Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Satt her foran pcen og kom til å tenke, til våren skal jeg kjøpe og bygge pc for første gang. Tenkte kanskje at jeg kunne prøve å sett opp et ønskrlig oppsett å se hvordan det blir. Budsjettet mitt lå på 10.000 kr. Den måtte være AMD basert grunnet penger Selv om jeg ikke skal kjøpe nå hadde det vært hyggelig om folk kunne si hvordan min pc ville vært hvis jeg skulle bestille den nå. Har fra før: Skjerm?, floppy, tastatur, mus og høytalere. Kabinett: Chieftec Dragon Big Tower kabinett SORT - Med dør, 360W power, ATX 985 kr Måtte ha et stor kabinett med allerede PSU inni. Selv om Chieftec ikke er det peneste, liker jeg det. Stor og rimelig. Hovedkort: Abit AN7 Socket A AMD ATX Hovedkort - nForce2 Ultra400,SATA,RAID,LYD,LAN,USB2 1133 kr På hovedkortet ville jeg gjerne ha et bra slik at jeg ikke måtte investere i et snart. Må SATA, RAID og LAN. Ellers så ser det ut som det ikke er FW, som er litt synd. Ville ha et stabilt hovedkort, finnes det noen med det jeg trenger og Firewire, si ifra. Må være i lik prisklasse. CPU: AMD Athlon XP 2500+ 1.83GHz, Socket A - 333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK 749 kr Siden jeg kanskje skal prøve på å overklokke, tenkte jeg dette var jo det ultimate. CPU-vifte: GlacialTech Diamond 2100 vifte Socket A - Inntil XP3200, 20-30dB, temp kontroll 211 kr Bare tok en Socket A som passet til 2500+, noen andre som er bedre? Minne: Geil 512MB DDR PC3500 433MHz CL2 4.5nS 2.5-3.1V Golden Dragon Series 1352 kr Må ha 512 mb i en brikke, helst høy hastighet. SKal kjøpe en ny en senere når jeg har råd, så da er det sagt. Liker Geil, klinger bra Harddisk: 2x Maxtor 120GB DiamondMAX Plus9-FDB S-ATA - 7200RPM, 9ms, 8MB cache, Serial ATA 1818 kr SKal ha 2 harddisker, med god plass. Valgte Maxtor siden det er det eneste jeg har erfaring med, fortell litt om WD og Seagate. Skal vurdere å kjøpe en raptor senere. Skjermkort: Sapphire Radeon9600AtlantisPROUltimateED - 8X AGP,128MB,Dual VGA,DVI,TV-Out,Retail 1689 kr Er ingen spill-freak så dette holder i lange baner, krever bare at det er Ati og 128 mb. Combo CD-Brenner og DVD-Spiller Sony Combo CD-RW og DVD spiller sort - OEM Bulk IDE48x/24x/48x/16x Combo 590 kr Syntes det var fin med COmbo, trenger en brenner og DVD-spiller lønner jeg nå som spill og programmer mer og mer kommer i DVD-format Hvis noen hadde klart å presse prisen noen hakk ned, samme ytelse og fått stapper inn en 17" CRT hadde det værrt hyggelig, må ikke. Ellers ville jeg gjerne at folk kommer med innspill til dette og ekstra vifter jeg kunne trenger. Fant ut at kabinettet kunne ha 5 80mm vifter, vet ikke hva jeg skulle tatt. NB: Husk, dette er bare for å sjekke om pcen er bra om jeg skulle kjøpt den i dag. Skal kjøpe til våren, så da kommer jeg nok til å være litt mer nervøs/desperat. Endret 9. desember 2003 av eiriksen Lenke til kommentar
rlz Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ser fint ut det der, kanskje bytte til et 9600XT, faktisk billigere Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Da tar jeg PowerColor Radeon 9600XT 128MB DDR AGP, ATI 9600XT, DVI-I, TV-Out, Retail som koster 1682 kr hos Komplett. Blir 7 kr billigere enn det andre Summen tilsammen blir 8520 kr, ville jo vært en fin pris for dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå