Chillin123 Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 (endret) Er noen år for lenge siden jeg bygget PC forrige gang men er på tide med en oppgradering. Fem år siden jeg bygget denne. Kjører i7 4770k med et GTX 1070 nå. Føler at RAM, hovedkort, HDDs osv begynner å hange og gir ikke god følelsen lenger. Vurderer å kjøpe alt nytt bortsett fra 1070 kortet siden det er relativt nytt. Er det vits å gå for den nye i7 8700k'n eller hadde dere tatt vare på i7 4770k'n i noen år til å heller gått til innkjøp av RAM, Hovedkort, SSDs osv? Endret 20. oktober 2017 av Chillin123 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Anbefaler deg å heller overklokke din 4770K til 4.2 - 4.5 Ghz og beholde den 1 år til. Mulig du må bytte til en bedre CPU kjøler for dette da. Har du bare 8GB RAM, så kan du jo oppgradere til 16GB. Det selges ingen nye hovedkort for din 4770K, så ønsker du nytt hovedkort, må du bytte CPU'n også. Selv om du oppgraderer til 8700K, så vil faktisk ditt GTX 1070 kort være en større flaskehals enn det din gamle CPU er nå. Med en overklokk på din CPU, så har den nok ytelse for skjerrmkortet ditt. Nå vet jeg ikke om du har SSD fra før, men du kan jo kjøpe deg en Samsung 850 EVO da Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Ut ifra det jeg har lest i andre tråder her på forumet er det ikke store forskjellen på i7 4770k og en CPU i 8. generasjon. Har du snurredisker kan det absolutt være en idé å oppgradere til SSD-disk eller kanskje en M2-disk. Skal du ha sistnevnte må du antageligvis ha et tillegskort men de beste M2-kortene har en teoretisk hastighet på 6x av hva SSD er så du kan merke ganske stor forskjell der. Har du bare 8 GB RAM er det absolutt å anbefale å oppgradere til minst 32 GB. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Fortell gjerne hvilke komponenter du har, merke og spesifikasjoner. HK, RAM og disker kan være så mye, det er enklere å gi råd når man vet spesifikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå