XmasB Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Etter å ha vært innom HTC, Samsung, Sony og nå Huawei har jeg inntrykk av at Huawei er mer interessert enn de fleste. Et langt stykke unna Apple eller Pixel, selvsagt, men selv om ikke Mate 9 Pro er på Oreo (enda) har det kommet flere sikkerhetsoppdateringer. Det kan jeg knapt huske å ha fått på tidligere mobiler. Lenke til kommentar
Populært innlegg qualbeen Skrevet 2. november 2017 Populært innlegg Del Skrevet 2. november 2017 9,5 av 10... Var ikke mye å trekke for her. Dere sparer 10 av 10 til iPhone X? Spent på om den får trekk for å ikke ha minnekortstøtte og hodetelefonstøtte. Neppe. Apples toppmodeller kan unnskyldes det meste virker det som. He he – dere fikk helt rett! Testregimet og testkriteriene er klart og tydelig forskjellige fra Android til Apple. Det kan ha med personlige preferanser fra testeren, men det kan selvfølgelig også skyldes hva man naturlig sammenligner med? Det er jo naturlig å sammenligne en Android-telefon grundig opp mot alle andre Androids, og litt overfladisk opp mot iPhone. Siden Android-universet er så gedigent, finner man alltid noe som mangler kontra andre merker. Motsatt: iPhone X blir sannsynligvis sammenlignet grundig opp mot iPhone 8 (pluss), og litt mer overfladisk opp mot de to-tre beste Android-telefoner? Hvis det er sistnevnte som blir brukt som forklaring, vil jeg påpeke at det ikke er godt nok! Da må TEK sette seg ned og gå gjennom karakterer. Så lenge dere presenterer iPhones og Androids i samme liste, må de måles på samme måte. Ikke bare mot sin egen serie! […] Ad karakteren - vi sparer ikke tiern til noen spesiell telefon. Men vi er tilbakeholdne med den. Vi skal ikke forskuttere noe som helst for iPhone X, men til 3000 kroner mer skal den jobbe hardere for en 9.5 enn denne har måttet, så tiern er ikke selvsagt der heller. Å være litt mer gniene på toppen er mer et virkemiddel for å ha den til den eventuelle ekstremtelefonen dukker opp. I fjor var den telefonen Mi Mix som sto alene i et hav av rammetelefoner. Hva eller om det dukker opp et tilsvarende produkt i år? Det gjenstår å se. Beklager Fjarle, men dette sitatet ditt bør du dementere. For det du nevner her, blir ignorert i testen av iPhone X. Joda, riktignok blir noe av det nevnt, men det får ingen utspill på terningen! I kommentarene leser jeg så at pris, mangel på minnekort/hodetelefon etc., ikke er noe man skal trekke for. Så .. var det kun en løgn du serverte oss Fjarle? Jeg har hverken Huawei Mate 10 Pro eller iPhone X. Ikke planlegger jeg å skaffe meg noen av de, heller. Men jeg synes det er flaut at ikke begge disse telefonene har fått 10'ern (eller 9.5). For meg, som ikke tilhører noen av 'menighetene' fremstår begge telefoner som svært svært gode - og jeg sliter med å se at den ene er bedre enn den andre. Den største forskjellen mellom disse to telefoner er software (OS) og pris. Hvorvidt man liker iOS eller Android må jo nesten være opp til den enkelte. Begge systemene er gode, med litt ulike styrker og svakheter. Umulig for meg å peke på avgjørende forskjeller mellom OS'ene. Så .. da står vi igjen med .. pris? (Som altså ikke ble hensyntatt for karaktergiving..) Mitt forslag: Vær konsistent på trekkpunkter. Hvis mangel på hodetelefoner er et minus, ja da må det trekkes for det. Hos alle! (Forøvrig morsomt at «Det vil ta noe tid før alle apper er tilpasset» ikke gir trekk i økosystem-grafen til høyre i skjermbildet over. Man trekker kanskje ikke for ting som vil bli fikset i fremtiden?) Link: iPhone X (10/10): https://www.tek.no/artikler/test-apple-iphone-x/411132 13 Lenke til kommentar
tarjei96 Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Testene her inne(TEK.NO) holder ikke mål I HELE TATT. Noe tåpligere enn dette skal man faen meg lete lenge etter! 3 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Testene her inne(TEK.NO) holder ikke mål I HELE TATT. Noe tåpligere enn dette skal man faen meg lete lenge etter! Slutt å overreagere og kom heller med noen gode argumenter. På internett skal du slettes ikke lete lenge etter noe mer tåpelig enn dette. 3 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Tro om vi blir å se vanlig Mate 10 i Norge?? er ikke helt klar fo å droppe 16:9 skjerm Lenke til kommentar
Petter Solholm Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Denne virker jo veldig lik min gode gamle Mate 8 som jeg har plukket frem igjen etter å blitt lei av S7Edge'n min.. Så hva sier dere? er det vits å kjøpe denne? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Den ser veldig fin ut, synes jeg.. Testene jeg har sett virker også positive. Jeg har forhåndsbestilt.. Venter bare på at en karismatisk sjel lager "Den store Hawei Mate 10 Pro tråden".. Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) Bestilt Hva farge bestiller folk? Jeg gikk for brun-ish`en Endret 10. november 2017 av PerAndre123 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) Var tilbud på Komplett 11.11, så da ble den blå kansellert hos Telia og en Mocha Brown bestilt! Gleder meg Endret 15. november 2017 av Espp 1 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Vurderte den brune, men gikk for den grå.. Gleder meg! Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Mocha Brown på meg 1 Lenke til kommentar
MomentousMomentum Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 9,5 av 10... Var ikke mye å trekke for her. Dere sparer 10 av 10 til iPhone X? Spent på om den får trekk for å ikke ha minnekortstøtte og hodetelefonstøtte. Litt vel paranoid her kanskje? 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Tja - han fikk jo rett, da! ?? 1 Lenke til kommentar
Sadmir Steveg Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Hvor i norge kan man kjøpe huawei mate 10 og ikke pro? Finner den ingen steder bare mate 10 pro og lite. Lenke til kommentar
Brommle Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 En litt mangelfull test når ikke AI biten er nevnt i det hele tatt. Det er jo dette som skiller denne telefonen fra alle andre. For de som ikke har fått det med seg, Kirin 970 inneholder en NPU som lærer seg brukermønsteret ditt og optimaliserer telefonen etter det. I tillegg mener den igjen motiver når man fotograferer og kan tilpasse innstillingene etter det. Å den stavekontrollen... Ikke mener, men kjenner igjen selvsagt ironien ! Lenke til kommentar
audibils4 Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Jeg ser den får EMUI 9 og android 9 i disse dager, kamera softwaren er og oppgradert med night shot mode fra P20- serien. Telefonen selges nå for i underkant av 5000,- kr , jeg har bestilt meg en. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Jeg ser den får EMUI 9 og android 9 i disse dager. Hvor har du dette fra? Lenke til kommentar
GolfRolf Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Jeg ser den får EMUI 9 og android 9 i disse dager, kamera softwaren er og oppgradert med night shot mode fra P20- serien. Telefonen selges nå for i underkant av 5000,- kr , jeg har bestilt meg en. 3.333 kr på 11.11-salg hos Elkjøp Lenke til kommentar
audibils4 Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Hvor har du dette fra? Jeg husker ikke hvor jeg hadde lest det den gangen, men ett kjapt søk gir en fersk artikkel på det. Jeg har ikke fått oppdatering enda. https://itavisen.no/2018/12/21/android-pie-oppdatering-klar-til-p20-mate-10-og-flere/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg