Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemløsning, hund/leilighet/familie hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et lite luksusproblem om man kan kalle det det.

Situasjon, jeg M eier 2 leiligheter, #1verdi 1,8m + (1,1m fellesgjeld) #2 verdi 2,3m + (1,5m fellesgjeld). Har en samboer nå med hund(belgisk malinois) og vi har en innekatt sammen.

Leilighet 2 leies ut slik at jeg går 2-3k i pluss etter skatt++.

Vi har vurdert å selge begge for å kjøpe større hus/leilighet, samboer krever at det er hage/1. Etasje pga hund.

Leilighet 2, hvis den selges vil jeg måtte betale 300k i skatt siden jeg ikke har bodd der det siste året pga skatt på fortjeneste av salg.

Jeg synes dette er relativt dårlig løsning pga tap på minimum 300k. Samboer mener det er uaktuelt å bo i den pga 7. Etasje og derfor må ta heis ned for å lufte hund på morgenkvisten.

Jeg har lagt frem forslag om å selge nr 1, innfri fellesgjeld nr 2. Kjøpe 2 nye leiligheter som leies ut, vi vil da gå i null i forhold til lån osv. Og da setter 10k av lønn til utgifter/mat osv. Vi har da muligheten til å spare 30-40k per måned.

Dette vil hun ikke pga hunden. Argumentet er at hunden får et jævlig dårlig liv og at hun alltid må stå opp tidligere for å lufte han og ikke bare kan slippe han ut i hagen.

Jeg synes ikke noe kjæledyr er verdt 300k uansett, og dette er snakk om en midlertidlig løsning i 1-5år.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 7a334...fe1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, har man hund så må man faktisk regne med å stå opp tidlig for å lufte... 

Vi bor slik at vi har en liten hageflekk og alt på ett plan. Men hunden trenger faktisk å få rørt litt på seg også, spesielt om den skal være alene hjemme en arbeidsdag. Så ja, jeg må planlegge litt og stå opp tidligere så hunden får 30-45 minutter tur og jeg rekker en kjapp dusj før jeg må dra. Har jeg mulighet blir det en joggetur, da er jeg trygg på at hunden har fått tømt tarmene og brukt opp litt energi. Og vi har en selskapshund, ikke en brukshund!

Det høres ut som en dårlig løsning for alle involverte egentlig...

Og hvorfor har hun malle, en rase som virkelig trenger å få jobbe for å være fornøyd, om hun ikke engang vil stå opp litt tidligere for morgenlufting? Argumentet med at hunden vil få et dårlig liv uten hage er bullshit, en malle trenger uansett mye mer enn en hage for å være fornøyd. Morgenlufting i hage eller morgenlufting på plen foran blokk er akkurat det samme for hunden. 

Beklager, men hun høres ut til å være litt lat...

Jeg ville blitt forbanna om min partner krevde at jeg tok en smell på 300k for en hund som ikke er min engang. Eller har hun 300k hun kan bidra med for å veie opp for tapet?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...