Krig og fred Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Matematikkkunnskaper, kunnskap om vekselbruk, hygiene, for å nevne noen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Vet du hvordan du lager såpe, hvordan du beviser matten du skal lære bort? Vekselbruk stod det om i bibelene.. De fleste store matematikere levde lenge før det 1300, der meste av matte du kan er antagelig eldre enn 1300... Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Hva jeg kan og hva "gjennomsnittlig person" kan er ganske uvisst, da kunnskapsnivået til en person er ganske vanskelig å fastslå....vil nå jeg påstå. Det spiller liten rolle hvor gammel matematikken er, når en ubetydelig brøkdel av samfunnet har tilgang til utdanning. Det viktigste er at du kan regne. Viten om tredelt vekselbruk var ukjent på 1300 tallet, og i bronsealderen. Men la oss late som om jeg var en hipster med master i matematikk, som lagde min egen økologiske såpe. Burde ha hatt en fair sjanse i 1317 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå