Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har noen erfaringer med Billion Broadband IP-Router?

Anbefalte innlegg

Hei vurder og skaffe meg en Billion Broadband IP-Router til og dele min telenoe ADSL linje med.

Har noen noen erfaringer med dette?

-Kjell

[ Denne Melding var redigert av: kjeb på 2002-03-01 20:16 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, hvis det er den modellen til rundt 1000-lappen på komplett. Min erfaring er at den fungerer dårlig. Kjøpte den først, men disconnecta hele tida. Sendte den dermed tilbake, da jeg fikk bekreftet at ruteren hadde problemer med enkelte adsl-leverandører. Fikk meg en SMC-barricade istenden, noe som har vært problemfritt.

Det sies at Billion har fiksa dette på sine siste modeller (men hvem vet hvilken versjon du får?), har også hørt at firmware upgrade har funka hos noen. Men vil du være nærmest 100% sikker på at det fungerer ville jeg valgt en SMC.

Lenke til kommentar

Jeg har smc barricade, og har satt opp den hos ca 10 andre med telenor adsl dette fungerer helt suverent.

Du får ikke vært koblet på hele tiden, men du klarer nok mellom 300 og 1000 timer pr oppkobling.

Denne oppkoblingen jeg har nå er på ca 500 timer for øyeblikket.

Sånn er det hos alle de andre jeg har satt det opp hos også.

Lenke til kommentar

Jeg jobber selv i Komplett og kan bare si en ting... Glem Billion Ruteren, gå for SMC isteden...

På SMC'n kan du også kjøre ISDN backup og printserver.

Fått inn så og si alle av den tidlige modellen av Billion rutere, men det skal sies at den har bedret seg betraktelig.. men SMC sin er vert de ekstra pengen du legger i den

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg jobber selv i Komplett og kan bare si en ting... Glem Billion Ruteren, gå for SMC isteden...

På SMC'n kan du også kjøre ISDN backup og printserver.

Fått inn så og si alle av den tidlige modellen av Billion rutere, men det skal sies at den har bedret seg betraktelig.. men SMC sin er vert de ekstra pengen du legger i den

Vil bare si at jeg er enig i det Amriden skrev.

Har selv Billion Bipac og det første jeg måtte gjøre for å få den til å fungere med Telenor ADSL var å oppgradere firmware'n.

Nå fungerer den fint, men den er helt umulig å konfigurere.

Jeg kommer i hvert fall ikke til å kjøpe Billion en gang til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...