cenenzo Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 (endret) Audi A4 2005 Bagasje rom vil ikke lukkes igjen! Det har skjedd et par ganger før, men det var noe som løste seg ganske fort. Men nå i dag etter jeg var i vaskehallen og vasket bilen i maskin, så åpnet jeg bagasje rommet for å hente verktøy, men da jeg skulle lukke den igjen så ville den ikke lukke igjen som før. Jeg prøvde et par ganger og fikk den endelig lukket igjen og det virket som den låste seg. Men når jeg nå setter meg inn i bilen, så kommer på displayet at bagasje rommet enda er åpent. Hva kan jeg gjøre? Jeg bor i Trondheim. Vil det at bilen registerer at bagasjerommet er oppe gjøre at bilen blir tappet for batteri/strøm? at jeg får et dødt batteri dagen etterpå? Jeg er usikker på hvor lenge bagasjerom lyset er på før den slukner. Vil ikke si at det hjelper å låse noe særlig med nøklene heller... Må prøve og lukke bagasjerommet mange ganger, og plutselig virker det som det låste seg. men dashbordet sier den enda er åpen. Endret 19. oktober 2017 av cenenzo Lenke til kommentar
Minus Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Hvis lyset ikke skrur seg av, kan du se om du får nappet ut sikringen eller pæren til bagasjeromslyset. Da kan du bruke bilen frem til du får løst problemet. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2017 (endret) Hvis lyset ikke skrur seg av, kan du se om du får nappet ut sikringen eller pæren til bagasjeromslyset. Da kan du bruke bilen frem til du får løst problemet. Gikk ut og sjekket i bilen nå, ser ut som lyset er av. Betyr det at jeg er trygg for at det ikke tapper batteriet? Eneste jeg ikke skjønner er hvorfor det kommer på dashbordet at bagasjerommet er åpent. De gangene det har hendt, så har den kun lyst når låse mekanismen ikke holdt bagasjerommet igjen når jeg prøvde å åpne, men så fort jeg fikk den i "lås" om jeg kan kalle det for det, så forsvant varselet fra dashbordet. I dag derimot så gjorde jeg akkurat det samme, men dashbordet sier at den fortsatt er oppe. Noen som har noe tips? Litt kjipt for meg som er student og ikke har all verdens råd... Endret 19. oktober 2017 av cenenzo Lenke til kommentar
joka Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 https://www.youtube.com/results?search_query=Audi+A4+B6+2003+trunk+wont+shut Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2017 (endret) Ser nå at lyset som blinker rødt på døra når jeg har låst heller ikke blinker lenger... Noen som vet hva grunnen til dette er? Kan det ha noe med at bagasje rommet er oppe? Endret 19. oktober 2017 av cenenzo Lenke til kommentar
Minus Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Kan være fukt som gjør det. Siden situajsonen oppstod etter du hadde vasket bilen. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 Kan være fukt som gjør det. Siden situajsonen oppstod etter du hadde vasket bilen. Så er bagasje med andre ord lukket men sensor registerer feil, eller er den faktisk åpent? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Kan være fukt som gjør det. Siden situajsonen oppstod etter du hadde vasket bilen. Så er bagasje med andre ord lukket men sensor registerer feil, eller er den faktisk åpent? Gå ut og prøv å løft lokket, så finner du ut av det. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Ser nå at lyset som blinker rødt på døra når jeg har låst heller ikke blinker lenger... Noen som vet hva grunnen til dette er? Kan det ha noe med at bagasje rommet er oppe? På de fleste fornuftige biler vil du ikke få kvittering på at det er låst med mindre det faktisk registreres at det er låst.. Så hvis bilen ikke har kontroll på bagasjerommet vil det ikke kvittere for at den har låst dørene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå