Gå til innhold

NTLDR is missing

Minty123

Anbefalte innlegg

NTLDR is missing.. press control alt delete to restart.. den meldingen får jeg når jeg skal starte pcn.. kommer forbi der jeg kan gå inn i bios og så kommer den

har trykket ctrl alt delete for å restarte men da kommer det igjen å går i en evig loop.. hva kan være feilen ? hva kan jeg gjøre ?

skjedde i forbindelse med en overklokking

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NTLDR.. hehe fiffig liten sak detderre

1) Sjekk at du ikke har diskett i diskettstasjonen

2) Hvis ikke.. Reisntall/reparer nt/2k/xp installasjonen din

EDIT: Oups.. les,trykk,tal

Overklokking ja.. så none som hadde greid å knærte HD'en på den måten.. kjipt.. klokk ned - og hvis den fortsatt ikke fungerer.. prøv reinstall.. hvis ikke det engang funker.. bytt harddisk.

Endret av tempezzzt
Lenke til kommentar

aha.. thx

litt rart at en biosresett har fucket windowsen min.. lite brukervenlig :angry:

men det er jo min feil :)

og jeg har ikke diskettstasjon..

den måtte vike for 3 60 giga hardisker.. (som var særs mye den gang)

anyway.. jeg stikker på xp-cd jakt jeg da

takk for raskt svar

Lenke til kommentar
Overklokking ja.. så none som hadde greid å knærte HD'en på den måten.. kjipt.. klokk ned - og hvis den fortsatt ikke fungerer.. prøv reinstall.. hvis ikke det engang funker.. bytt harddisk.

Hvordan kan man ødelegge hdd ved overklokking? Kan det skje hvis man setter for høy FSB? F.eks 250?

Lenke til kommentar

Hvordan kan man ødelegge hdd ved overklokking? Kan det skje hvis man setter for høy FSB? F.eks 250?

Før høy pci-hastighet. Stort problem før da man ikke hadde sgp/pci lock da.

Lenke til kommentar

hadde samme prob...... men jeg hadde innstalert windows på hdd d. og ikke c... men skulle boote fra D.... og da fikk jeg samme ferilmeld.... bootet fra C ....(som ikke windows lå)...... da gikk det greit.... merkelig.... windows lå på D... og bootsektor på C....uten windows.... skjønte ikke noe...men fikk hjelp av noen her inne som hadde peil.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...