Minty123 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 NTLDR is missing.. press control alt delete to restart.. den meldingen får jeg når jeg skal starte pcn.. kommer forbi der jeg kan gå inn i bios og så kommer den har trykket ctrl alt delete for å restarte men da kommer det igjen å går i en evig loop.. hva kan være feilen ? hva kan jeg gjøre ? skjedde i forbindelse med en overklokking Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) NTLDR.. hehe fiffig liten sak detderre 1) Sjekk at du ikke har diskett i diskettstasjonen 2) Hvis ikke.. Reisntall/reparer nt/2k/xp installasjonen din EDIT: Oups.. les,trykk,tal Overklokking ja.. så none som hadde greid å knærte HD'en på den måten.. kjipt.. klokk ned - og hvis den fortsatt ikke fungerer.. prøv reinstall.. hvis ikke det engang funker.. bytt harddisk. Endret 9. desember 2003 av tempezzzt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Er nok noe med bootsektoren, mangler/skadet (boot.ini), Kjør reparering med OS, hvis du har XP/2000... Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 aha.. thx litt rart at en biosresett har fucket windowsen min.. lite brukervenlig men det er jo min feil og jeg har ikke diskettstasjon.. den måtte vike for 3 60 giga hardisker.. (som var særs mye den gang) anyway.. jeg stikker på xp-cd jakt jeg da takk for raskt svar Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Overklokking ja.. så none som hadde greid å knærte HD'en på den måten.. kjipt.. klokk ned - og hvis den fortsatt ikke fungerer.. prøv reinstall.. hvis ikke det engang funker.. bytt harddisk. Hvordan kan man ødelegge hdd ved overklokking? Kan det skje hvis man setter for høy FSB? F.eks 250? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 nå formaterte jeg å det funket helt fint det.. tok litt tid å finne tak i en xp cd som funket da.. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Overklokking ja.. så none som hadde greid å knærte HD'en på den måten.. kjipt.. klokk ned - og hvis den fortsatt ikke fungerer.. prøv reinstall.. hvis ikke det engang funker.. bytt harddisk. Hvordan kan man ødelegge hdd ved overklokking? Kan det skje hvis man setter for høy FSB? F.eks 250? Før høy pci-hastighet. Stort problem før da man ikke hadde sgp/pci lock da. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 hadde samme prob...... men jeg hadde innstalert windows på hdd d. og ikke c... men skulle boote fra D.... og da fikk jeg samme ferilmeld.... bootet fra C ....(som ikke windows lå)...... da gikk det greit.... merkelig.... windows lå på D... og bootsektor på C....uten windows.... skjønte ikke noe...men fikk hjelp av noen her inne som hadde peil..... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 vel JEG hadde det samme problemet og jeg sendte den bare inn til wikdahl konsult som jeg fikk rabbatter til. De sa at den harddisekn som hadde NTLDR mangler gjorde til at den andre harddisken fikk lesefeil og den med manglen ble ødelagt. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 begge mine funker ihvertfall Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hehe.... har også hatt den feilen. Var bare en ting å gjøre. Clean Install :/ Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Nja, en fdisk /mbr eller sette inn cd'n å starte reperasjon, fixboot eller fixmbr burde nok fixe det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå