Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fortell meg om leasing! :D

KalleKo

Anbefalte innlegg

Hei vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men hva er deres erfaring med leasing?

Jeg er typen som tar godt vare på bilene jeg kjører og vurderer å lease en Volvo XC90 T8, er det noe jeg burde se opp for? 

Forhandleren jeg vurderer er forresten Bilia, så hadde satt kjempe stor pris på om dere kjenner til noen som eventuelt kunne vært bedre? :D 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du må se på er hvor mye du er villig til å betale i mnd, og hvor mye innskudd skal du inn med, er rente høye? en XC90 er jo ikke en billig bil akkurat, så i dette tilfellet så kan det likså godt være greit å kjøpe bilen istedet for å lease da du kan komme billigere ut av det.

Når vi leaset en bil, så var det fordi at vi sammenlignet prisen med en bruktbil vs ny bil. Skal du ha brukt bil så må du påregne kostnader for hele året, slik som reparasjoner av slitedeler osv. og du vil da samlet sett betale like mye om ikke mer for å fikse din gamle bil, kontra å ha en ny som du leaser. det kjekke er jo at du kan velge om du vil kjøpe ut bilen når leasing perioden er gått ut, eller om du vil bytte den inn og lease en ny bil igjen. 

Det jeg ville ha gjort først og fremst er å sjekke leasingavtaler fra flere forhandlere for å se hvem som kan gi best avtale, og finne hvem som har lavest rente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...