oya Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Har en php-fil: mail.php som jeg vil skal åpne i et nytt vindu (ingen problemer), men det skal ikke være noen meny`er, knapper og det skal være en spesiell størrelse.... Det er vell javascript man bruker.. Hvordan gjøres dette? Lenke til kommentar
formannen Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 det er i prinsippet det samme som blir svart på her: åpne side uten menyer Lenke til kommentar
oya Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) hvor legger jeg inn denne koden da????? Og det er vel ikke snakk om å skrive hvilken side som skal åpnes, da det er action som forteller det. Endret 10. desember 2003 av oya Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 <a href ="#" onclick ="window.open('mail.php', 'mailsiden', 'width=50, height=50')">en link</a> a er en link href sier noe om hvor linken peker. I dette tilfellet ingen steder onclick sier noe om hva som skjer når du klikker window.open() er javascript for å åpne vinu - tar tre argumenter1. URL - i ditt tilfelle mail.php2. Navn - hva du vil - satte bare mailsiden før gøy3. Diverse - her setter du parametrene som styrer vinduet (dimensjon, srollbar, menyer, etc). Alt som ikke nevnes er default satt til null. Satte vidde og høyde til 50 en link er teksten som vises </a> lukker linken Skjønner du det da? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Som du ser har ikke linken noen effekt, onclick="" kan nemlig settes på hvilket som helst element. Misbruk vil noen (deriblant meg) si, siden en span kan brukes til samme formål, og kan gjøres lik en link. (Grattis med 3000 enden. Og nei, jeg slutter ikke å plage deg med dette før du viser a den respekt den fortjener.) Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hmm, så vidt jeg forstår, når du trykker submit så skal formen oppføre seg som normalt og action skal og utføres, men form dataen sendes og resultat skal i et popup vindu? Er faktisk usikker på hvordan det skal gjøres For det blir ikke like enkelt som bruk av anchor osv. Og ikke hvis du hadde tenkt å bruke POST metoden. Hmm, men ble litt interessert i ideen, så kanskje jeg finner ut av noe javascript snutt Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Inneholder litt PHP kode, men du skjønner kanskje prinsippet <html> <head> <title>formtest</title> <script> function pop() { window.open('formtest.php', 'formresult', 'width=200,height=150'); } </script> </head> <body> <?php if(isset($_POST['test'])) { echo "<pre style=\"background-color: aqua;\">$_POST[test]</pre>"; } ?> <form action="formtest.php" method="post" target="formresult" name="form1" onSubmit="pop();"> <textarea name="test"/></textarea> <input type="submit"/> </form> </body> </html> Lenke til kommentar
oya Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Får prøve det siste forslaget. Ser nå at jeg var litt utydelig i min tekst.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Svarte jeg på noe helt borti natta eller? Hvor fikk dere det fra at det skulle være en form? ot: Satyrium, jeg er redd for at dette med span bare skal forvirre de som sliter litt med logikken bak javascript. Siden jeg anser det som en mindre detalj velger jeg å simplifisere problemet noget i læringens hensikt. Så får heller du bli indignert og rette på meg hver gang. Sammen blir vi jo et bra team edit: i topic stod det form ja... Endret 10. desember 2003 av enden Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Hmm, tja, mulig jeg leste veldig feil tittelen sa "Form åpner i nytt vindu", men jeg tenkte ikke på "i nytt vindu" Så koden jeg kom med var og ble totalt bortkastet lol Slik å forstå, så skal du åpne et vindu med mail.php som dokument? Denne skal inneholde en form for å sende mail? Da skjønner jeg ikke hva du mente med dette: Og det er vel ikke snakk om å skrive hvilken side som skal åpnes, da det er action som forteller det. Hvilken action? Eneste action jeg kommer på er i <form action... Derfor jeg skrev den kodesnutten jeg gjorde Men skulle lest nøyere. Skal man åpne et vindu, så må man si hvilket dokument som skal inni der. Er ikke noe action der, bare url til mail.php f.eks. Koden til enden ville nok være det beste for deg i dette tilfellet. Endret 10. desember 2003 av FuLu Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Du kan bruke actionevents på submit-knappen. Nå har jeg ikke satt meg helt inn i problemet da Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jo, men virker ikke som han skal trykke noe submit knapp i heletatt for å åpne dette nye vinduet Vet at man kan bruke onSubmit osv, men det gjør man i <form> ikke i <input type="submit" ... Hvis han tenker på f.eks en link som sier "Send oss mail" og at mailformen skal poppe opp i eget vindu, så er det likegyldig at man bruker onSubmit i den formen i det nye vinduet, hvis han ikke skal validere feltene som er fylt inn før han submitter da Sak blir da, når man trykker submit i mailformen i det nye vinduet, så vil dataen postes til et eller annet dokument inni det lille vinduet. Hvis han ville at dette vinduet skulle lukkes når mail er sendt, så må han bruke onSubmit og si window.close eller noe. Akuratt nå venter jeg på trådstarter kommer med info om dette stemmer, vil ikke spekulere mer Lenke til kommentar
oya Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Off, har vært meget uklar ja... Har en form som er i vanli vindu. Når jeg trykker send vil jeg at skriptet, som ligger i en annen fil skal åpnes i et nytt vindu. Dvs. mail.php skal åpne seg i nytt vindu. Formen har action="mail.php" eller noe sånn. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg er helt på bærtur angående hva du helt vil. Hva med å vise fram siden? Skjønner ikke hvilken form du snakker om som skal åpne nye vinduet... Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hmm ja, isåfall så skal jo det forslaget jeg skrev fungere for deg. Har du prøvd det? Lenke til kommentar
oya Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Hmm ja, isåfall så skal jo det forslaget jeg skrev fungere for deg. Har du prøvd det? hehehe, nei har ikke det enda.. Men skal gjøre det så snart som mulig. Har ikke fått tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå