Gå til innhold

Nytt skjermkort...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut fra det jeg klarer å finne på nett ser det ut til at den har integrert grafikk, og det er ikke akkurat plass til å sette inn et skjermkort i den ettersom CPU er plassert 3-4 cm unna PCIe x16-sporet i maskinen...

 

EDIT:

Det er potensielt mulig at et GTX 1050 Ti kan settes inn i maskinen, men igjen er det plass som er begrensningen

 

Jeg vil tro disse vil være mulig å sette inn i maskinen.

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4197415

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4407887

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4112305

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4197408

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4112308

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Takk for svar så langt..  :thumbup:

 

@Noreng, den her så jeg faktisk selv på men slo den fra meg da deg ikke kunne se om den kunne gå på CPU 240w,

(Gigabyte GeForce GTX 1050 OC LP 2xHDMI DP 2GB)

 

Hvor finner jeg at den kan gå på 240w - altså på prisjakt sin side... ??

På strømforsyningen står det ofte et modellnummer, og/eller spesifikasjoner for hvor mange ampere (A) som kan trekkes fra de forskjellige spenningene, det du trenger er at +12V kan takle minst 16A.

 

Et GTX 1050 har en effekt på 75W med stort sett alt sammen fra +12V som blir ca 6A, du kan trygt anta at resten av systemet belaster 12V-linjen med 10A i verste fall.

Lenke til kommentar

 

På strømforsyningen står det ofte et modellnummer, og/eller spesifikasjoner for hvor mange ampere (A) som kan trekkes fra de forskjellige spenningene, det du trenger er at +12V kan takle minst 16A.

 

Et GTX 1050 har en effekt på 75W med stort sett alt sammen fra +12V som blir ca 6A, du kan trygt anta at resten av systemet belaster 12V-linjen med 10A i verste fall.

 

Jeg skjønner det, men når jeg ser på prisjakt sin site finner jeg ikke mye av det du skriver.... Eller er det bare meg som ikke forstår å lese riktig..  :(

Lenke til kommentar

 

 

På strømforsyningen står det ofte et modellnummer, og/eller spesifikasjoner for hvor mange ampere (A) som kan trekkes fra de forskjellige spenningene, det du trenger er at +12V kan takle minst 16A.

 

Et GTX 1050 har en effekt på 75W med stort sett alt sammen fra +12V som blir ca 6A, du kan trygt anta at resten av systemet belaster 12V-linjen med 10A i verste fall.

 

Jeg skjønner det, men når jeg ser på prisjakt sin site finner jeg ikke mye av det du skriver.... Eller er det bare meg som ikke forstår å lese riktig..  :(

 

Anbefaler at du fysisk sjekker på strømforsyningen du har. Pleier å være en etikett på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

På strømforsyningen står det ofte et modellnummer, og/eller spesifikasjoner for hvor mange ampere (A) som kan trekkes fra de forskjellige spenningene, det du trenger er at +12V kan takle minst 16A.

 

Et GTX 1050 har en effekt på 75W med stort sett alt sammen fra +12V som blir ca 6A, du kan trygt anta at resten av systemet belaster 12V-linjen med 10A i verste fall.

 

Jeg skjønner det, men når jeg ser på prisjakt sin site finner jeg ikke mye av det du skriver.... Eller er det bare meg som ikke forstår å lese riktig..  :(

 

 

Prisjakt sin side er ikke fasiten. Det står veldig ofte feil i spesifikasjonene der.

 

Jeg tror det er relativt trygt å smekke i et av forslagene til Noreng (Bare forsikre deg om at det følger med LP brackett til skjermkortet).

 

Nvidia selv anbefaler minst 300W til skjermkort med de chip'ene på. https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/10series/geforce-gtx-1050/ (Trykk "Full spec").

 

300W er altså det Nvidia sier. Men man må ha i bakhodet at de plusser inn masse ekstra, for å være på den sikre siden. Har du bare en HDD, og DVD drevet i PC'en, så kan jeg ikke forestille meg at PSU'en din skulle ha problemer med disse skjermkortene.

 

Når alt det er sagt, så er det er mulig at det er et annet problem. Jeg klarer ikke finne ut hvilken versjon PCIe det er i maskinen din. Og jeg har hørt det bli sagt at PCIe versjon 1.0 - 2.0 ikke egentlig støtter at det trekkes 75W fra selve slot'en som skjermkortet står i. Og alle disse skjermkortene som Noreng anbefalte trekker nettopp, i verste fall, ~75W fra selve slot'en.

 

Jeg tror nok det vil gå greit likevel, men det er en liten gamble der også. Om mulig ville jeg sett etter et skjermkort som trekker strøm rett fra PSU. Men så er det det da. Er der en kabel fra PSU ledig som det er trygt å trekke 75W fra?

 

Helt ærlig, om du vil ha i skjermkort for å spille. Så ville jeg heller sett på bruktmarkedet etter en eldre maskin, beregnet på formålet. Disse skjermkortene som Noreng har vist ligger på 1500~1800 Kr. Og det er innimellom nok til å få en relativt habil gamer av eldre årgang. :)

Lenke til kommentar

Gabri3L.

Dette kunne helt sikkert bli en bra gaming... 

 

Jeg har dog besluttet meg for å simpelthen bygge min egen gaming... (jeg har i flere år hatt lyst til det og er trett av og kjøpe andres produkter) Så nu skal det være.... 

 

Jeg vil nå støve rundt på dette forum og på nettet så jeg kan finne rette komponenter... 

Hvilket MB som passer med hvilken CPU og igjen hvilken GPU... 

Samtidig skal dette være en ''low budget'' gaming så, ja jeg får se meg rundt.... 

 

Jeg vil samtidig takke alle for deres svar.... Veldig hyggelig...  :thumbup:

 

HJ

Lenke til kommentar

 

Jeg synes uansett det kan være en god ide å bygge egen maskin. Men det er klart. Jo lavere man går i pris på nybygg. Desto bedre ytelse får man på bruktmarkedet til samme pris..

 

 

 

Riktig det med å gå lav i pris - så kan du helt sikkert få noe der er bedre brukt eller..!!

(dog tenker jeg stadig med gru på juniors nye gaming kjøpt i sommers - 17 k +1 k for win 10)

Jeg fik jo nesten bakoversveis da vi bestilte den...   :cry:

 

Hvorfor jeg vil gjøre dette er det og ha gleden ved og gjøre dette prosjektet... 

Denne gaming skal kun ha 1-2 spill på da jeg jo ikke sitter og spiller hver dag og vi har en annen pc vi bruker til det private - ergo skal den kun brukes til gaming...  :)

 

Jeg tror også nesten at jeg har alle delene klar, ihvertfall i mitt hoved/på papiret... (mulig der kommer en egen tråd på dette - hvis jeg finner den rette)

Så vi får se hvordan det går...  :blink:

 

men nok engang mange takk for alle svar...  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...