AnonymDiskusjon Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Lurer på hva refinansiering av boliglån egentlig er og om det lønner seg for meg? Per i dag har jeg kun to lån; boliglån på ca. 2,5 mill og studielån på litt under 200 000 tror jeg. Huset er blitt betraktelig pusset opp og jeg har hørt at jeg bør få lånet refinansiert. Så hva betyr det? Anonymous poster hash: 2570b...ecf Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Om det lønner seg for deg avhenger av om du kan få en bedre rente enn du har nå på boliglånet. Studielånet beholder du som det er, det er det mest gunstige lånet du kan ha. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Tull, refinansiering kan bety noe så enkelt som at man får andre betingelser på lånet. Dvs. endrer rente og låneramme, bytter bank, eller en kombinasjon. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Evt bedre.. Om man f.eks pusser opp boligen så refinansierer kan man få lavere rente fordi boligen er mer verdt og dermed større sikkerhet. Evt. få inn billån i boliglånet. 8 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 (endret) Nei. Si at du har hatt en verdiøkning på boligen, som gjør at du kan stille større sikkerhet i bolig. Noen banker kan da tilby deg en lavere rente. Edit: slått på målstreken av aklla Endret 19. oktober 2017 av Sokkalf™ 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Moderatormelding Tråden kan se litt usammenhengende ut. Dette skyldes at trolling er fjernet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå