Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken router skal jeg velge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg er meget godt fornøyd med Linksys produktene både når det gjelder pris / ytelse, konfigurasjon og oppdateringer.

Jeg har brukt både routere fra Linksys i kablet og trådløs nettverk. Hvis du ser på siste Computerworld vil du se at Linksys ble nr. 2 i test av trådløse routere.

Den beskrivende teksten tilsier fra mitt ståsted at den skulle ha vunnet ...

Denne Linksys Routeren har en ekte "stateful packet inspection" brannmur, som er nok so overlegen en ren NAT brannmur. URL-filter og tidsbegrensning for enkelte brukere er kjekkt å ha ... jeg bruker det "mot" barna mine.

SMC kjenner jeg bare som nettverkskortprodusent ... og hadde ikke rørt den med bakgrunn i denne erfaringen. Men du får jo veldig mye for pengene ... inklusive en skriver-server som alle kan benytte seg av, hvis du har en skriver som har parallel-kabel.

Lenke til kommentar

Et tredje alternativ er 3Com 857.

Har den selv, og er veldig fornøyd med den.

Har ikke erfaring med hverken Linksys eller SMC, men 3Com sin synes jeg er veldig enkel å konfigurere (med browser), den har en konfig.-wizard som kan hjelpe deg med konfigurasjon.

Nå vet jeg ikke hva Linksys mener med "stateful packet inspection", men 3Com stopper også div. IP Spoofing, TCP SYN attack og forhåpentligvis også flere, men disse er de eneste jeg husker å ha sett hos meg.

3Com har også mulighet for å lagre konfigurasjonen som en fil på pc slik at man enkelt kan konfigurere den på nytt dersom man av en eller annen grunn må resette den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...