Dubious Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Vil en miste kraft/moment med mindre batteri, eller er det kun for varigheten? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 I teorien er det kun varigheten, men når det begynner å bli lavt batteri så dabber effekten av. Så i praksis vil et lite batteri ikke være å foretrekke da effekten dabber ganske fort ut. Særlig om det er kaldt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Ikke bruk muttertrekkeren som en målestokk for hvor hardt hjulboltene skal trekkes til. Helt greit å bruke muttertrekker til og skru igjen boltene om du har feelingen på den. Bruker momentnøkkel på hjulboltene, så vet jeg at det er riktig moment med en gang. What he said Muttertrekker er for å *få av* gjenstridige bolter/mutre. Ikke for å trekke til med ett gitt moment. Da har man misforstått hva en muttertrekker bør brukes til. Joda, den er kjekk for å få av på hjulmutre i en fei, men enten så brukes det en momentstav (som "slår ut" ved f.eks 110nm), eller dersom man vil være nøye, bruke en litt "proff" momentnøkkel. Personlig bruker jeg bare rå muskelkraft (hjulvinne) for å trekke til når bilen er jekket ned igjen. På MC bruker jeg alltid momentnøkkel. Men det er bare meg såklart. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Ryobi R18IW3 på tilbud hos Obs Bygg Tiller og Lade Pakketilbud til 1490,- Maskin 1,5 Ah batteri Lader 3 piper (17-19-21) Bygghjemme skal ha 2035 for det samme + pipene utenom Lenke til kommentar
posan6666 Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Ryobi R18IW3 på tilbud hos Obs Bygg Tiller og Lade Pakketilbud til 1490,- Maskin 1,5 Ah batteri Lader 3 piper (17-19-21) Bygghjemme skal ha 2035 for det samme + pipene utenom har du en link finner den ikke på nettet Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 (endret) Kun lokale varehus, men den var i dagens bilag/reklame i Adressa Skal innom i morgen å se og muligens kjøpe, så blir det dekkskifte til helga Finner forøvrig ikke igen reklamen på nett, så godt mulig de er utsolgt Endret 23. oktober 2017 av Dubious Lenke til kommentar
posan6666 Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Kun lokale varehus, men den var i dagens bilag/reklame i Adressa Skal innom i morgen å se og muligens kjøpe, så blir det dekkskifte til helga Finner forøvrig ikke igen reklamen på nett, så godt mulig de er utsolgt den er go Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Kjøpte Ryobi pakken til 1490,- De hadde mange av de på Obs Bygg Tiller (Trondheim) De har faktisk stort sortiment av Ryobi, men ingenting kommer opp på nettsiden Får prøve batteriet, så får jeg kjøpe større batteri når jeg eventuelt kjøper flere maskiner i samme serien Var ikke med overgang til bits, så må kjøpe det senere Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Synd at tilbudet bare er der oppe.. Skulle gjerne hatt en selv. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Hvor får en kjøpt "1/2 to 1/4 bit adapter" (bitsholder) Har prøvd Biltema, Jula og Google søk uten resultat Enklere å bare kjøpe en slagtrekker... Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Hvor får en kjøpt "1/2 to 1/4 bit adapter" (bitsholder) Hvis du endrer søket til '1/2" to 1/4" hex' eller '1/2" til 1/4" sekskant" så bør du få noen treff. Regner med det er noe slikt som dette du er ute etter? Her er et treff hos Ahlsell, dog ikke i kraftpipeutførelse. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Ikke at jeg er grådig, men 250,- for 1 stk pipe er i meste laget Da kan jeg likeså bruke litt ekstra og kjøpe maskinen til underkant av 1k Skal uansett på Obs Bygg å kjøpe materialer snart (tok buss i dag) Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Et (dårligere) alternativ er 3 deler fra Biltema til totalt 77,70 kr. Reduseringstapper 1/2"->3/8" og 3/8"->1/4" og en 1/4" bitspipe. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Skal du bruke vanlig 1/4" bits med 1/2" muttertrekker?! Endret 24. oktober 2017 av CFM Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Skal du bruke vanlig 1/4" bits med 1/2" muttertrekker?! Ja, men hovedsaklig til å skifte hjul, 3+ biler, 2 ganger i året I bruksanvisningen er det montert på en slik adapter og ettersom jeg har forstått det så følger den med om du kjøper bare maskinen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Skal du bruke vanlig 1/4" bits med 1/2" muttertrekker?! Ja, men hovedsaklig til å skifte hjul, 3+ biler, 2 ganger i året I bruksanvisningen er det montert på en slik adapter og ettersom jeg har forstått det så følger den med om du kjøper bare maskinen Eehhh... snakker vi om samme muttertrekker? Det "adapteret" som sitter på (1/2) skal selvsagt *taes av* når du skal bruke 1/2'' *kraftpiper" for å bruke til hjulskift (og gjenstridige bolter/mutre i f.eks. fors/bakstilling) Lenke til kommentar
posan6666 Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Tilbud på jula nå Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 (endret) Tilbud på jula nå Alltid tilbud på Jula Men jeg tipper du mener https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/el-verktoy-og-maskiner/skrutrekker/batteridreven-skrutrekker/muttertrekker-002632/ Samme som jeg kjøpte på Obs Endret 1. november 2017 av Dubious Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå