G Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Hva er det slags måte å besvare på? Du skrev at "folk dør årlig av den påkjenningen", men jeg fant ikke det i kilden din. Hva er det med følgende utsagn du ikke forstår, i forhold til det du mener ikke står i kilden? Nå viser ny forskning fra Karolinska Institutet i Sverige at overgangen fra vintertid til sommertid øker risikoen for hjerteinfarkt uken etterpå. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Hva er det med følgende utsagn du ikke forstår, i forhold til det du mener ikke står i kilden? At overgangen øker riskiko for hjerteinfarkt betyr ikke nødvendigvis at det skaper flere dødsfall hvert år. Eller for å si det på en annen måte: Hvor mange dødsfall skaper dette hvert år? Hvor mange i fjor? Lenke til kommentar
G Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 (endret) Det får du nesten spørre statistikere om, dersom de fører dette forhold som dødsårsak. Det hjelper heller ikke å kun se på Norge, når det er flere milliarder mennesker i denne verdenen, som enda ikke har lagt sommer-/vintertid på hylla. Så langt så stoler jeg faktisk på at de som har undersøkt det, er inne på en riktig tankegang om denne overgangen. Endret 19. oktober 2017 av G 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Så langt så stoler jeg faktisk på at de som har undersøkt det, er inne på en riktig tankegang om denne overgangen. Selv om det å sitte på en kaktus øker sjansen for at en bilsjåfør kolliderer betyr ikke det at kaktus i rumpa tar flere liv hvert år. Sånn, nå kan du få siste ordet om du vil. Jeg tror ikke jeg gidder mer. 1 Lenke til kommentar
Lord of Evil Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2017 Vent nå litt.... Jeg fant ut at lærere får lønn i høstferie?? Så vi betaler skatt mens lærerne sitter hjemme??? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Vent nå litt.... Jeg fant ut at lærere får lønn i høstferie?? Så vi betaler skatt mens lærerne sitter hjemme??? For lærere betaler ikke skatt? For folk som er ansatt i det private har ikke ferie? AtW 1 Lenke til kommentar
Lord of Evil Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2017 Vent nå litt.... Jeg fant ut at lærere får lønn i høstferie?? Så vi betaler skatt mens lærerne sitter hjemme??? For lærere betaler ikke skatt? For folk som er ansatt i det private har ikke ferie? AtW Serr?? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Vent nå litt.... Jeg fant ut at lærere får lønn i høstferie?? Så vi betaler skatt mens lærerne sitter hjemme??? For lærere betaler ikke skatt? For folk som er ansatt i det private har ikke ferie? AtW Serr?? Var det samme jeg tenkte når jeg så ditt innlegg, men du er jo velkommen til å forklare hva du egentlig mener. AtW 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Selvsagt får de lønn i "ferien", som er avspasering for de overtidstimene de ellers tar ut. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Kunne gjerne flyttet høstferien et par uker nærmere jul. Ellers synes jeg det er greit at ungene får en myk start på skoleåret. SFO burde vært stengt samtidig, slik at ungene fikk ordentlig fri. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 SFO burde vært stengt samtidig, slik at ungene fikk ordentlig fri. Det er vel ingen som tvinger dem til å møte opp der? Når begge foreldrene jobber må jo ungene ha et sted å være. 2 Lenke til kommentar
Lord of Evil Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 SFO burde vært stengt samtidig, slik at ungene fikk ordentlig fri. Det er vel ingen som tvinger dem til å møte opp der? Når begge foreldrene jobber må jo ungene ha et sted å være. sant Lenke til kommentar
Konservativ Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 "Lærere og elevorganisasjonene har tynne argumenter for høstferien, som kommer bare en drøy måned etter en rekordlang sommerferie." kilder: http://stavrum.blogg.no/1443691273_tynne_argumenter_for_.html Hva tenker dere?? Forstår at det er behov for et lite avbrekk mellom skolestart og vinterferien, men man kunne godt kuttet den ned fra en uke til 2-3 dager istedet. Og kanskje lagt den rundt en helg i slutten av Oktober eller noe, slik at den er mer midt i semesteret. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 SFO burde vært stengt samtidig, slik at ungene fikk ordentlig fri. Det er vel ingen som tvinger dem til å møte opp der? Når begge foreldrene jobber må jo ungene ha et sted å være. Jo, foreldrene tvinger ungene til å møte opp der. Poenget mitt er at barnet hadde hatt bedre av kvalitetstid og å roe ned litt med familien. Foreldrene måtte selvfølgelig spart opp to-tre dager hver for at det skulle gått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå