Tesla1856 Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Har barn med ei og vi er på en måte sammen. Hun har sin egen og jeg min egen lelighet. Hun har tatt opp et relativt stort lån for leligheten hun eier,så nun vil flytte inn til meg, men ikke dele på bokostnadene. Hun sier at hun ikke vil leie ut sin egen lelighet fordi borettslaget ikke tillater det hvis man har bodd der mindre enn 1 år. Via Airbnb gidder hun heller ikke fordi det er for slitsom da hun skal begynne å jobbe snart etter mammapermen osv. Jeg har ikke jobb og er på dagpenger, har en 3roms hvor jeg leier ut det ene rommet og dermed får ting til å gå rundt. Dette har jeg prøvd å forklare henne, at jeg rett og slett er avhengig av disse leieinntektene, men hun hører ikke på meg. Hva mener folket her? Er jeg urimelig? Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Jeg synes ikke du er urimelig. Har du vist henne noen tall som illustrerer hvordan økonomien din vil se ut hvis hun flytter inn, presser ut (hvis jeg forsto deg rett?) leietakeren din og ikke bidrar med bokostnader? Kan det være et alternativ at du flytter inn hos henne? Og leier ut hele leiligheten din? 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg salamishit Skrevet 18. oktober 2017 Populært innlegg Del Skrevet 18. oktober 2017 Er hun som er urimelig 24 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Hvor lenge er det til hun har bodd i sin og kan leie ut? Hvis det ikke er så lenge kan du i det minste be henne være med på å dekke rentene dine siden det er leien hos banken og ikke til deg. Hvis det er snakk om noen måneder til hun kan leie ut sin egen og kjøpe seg inn hos deg så er det kanskje en grei måte å møtes på midten (i hennes favør). Halvparten av alle faste utgifter og halve renten. Jeg hadde iallefall ikke godtatt at noen skulle få bo fast gratis hos meg, men å være behjelpelig i en overgangsfase ville jeg gått med på (om økonomien tillater det). Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Flytt inn til henne og lei ut din da? Hun burde være fornøyd med det siden hun mener det kan fungere andre veien. Å la en leilighet stå tom er uansett ræva økonomi, så uansett hva dere gjør bør den resterende leiligheten absolutt leies ut eller selges, og man bør absolutt dele på boutgifter(burde være selvsagt). 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sjulimann Skrevet 19. oktober 2017 Populært innlegg Del Skrevet 19. oktober 2017 Det jeg lurer på er hvordan du får til å ha en 3-roms på dagpenger, imens jeg sitter her med fast jobb og såvidt kan ha en 2-roms... 17 Lenke til kommentar
G Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Gir hun gode blowjobs? Burde være med på vektskåla 3 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Først og fremst gratulerer med å være en arbeidsledig mann som klarer å holde på dame som er i jobb, men også relatert til det må du forstå at innarbeida normer er vanskelig å bryte ut av. Det å forklare en kvinne at hun er hovedinntektskilden i forholdet kan jeg forstå er veldig vanskelig, men det virker til å være flere ting som er tradisjonelle selv om dere har en utradisjonell rollefordeling. Hun eier du leier, det er du som burde flytte. Økonomien samla er tjent med at dere flytter inn i leiligheten dere eier og kutter den dere leier. Hun har jobb, men du tar deg ikke av barnet. Med tanke på at du ikke har jobb er det jo langt bedre at du tar deg av barnet og at hun er i jobb og tjener full lønn. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Det jeg lurer på er hvordan du får til å ha en 3-roms på dagpenger, imens jeg sitter her med fast jobb og såvidt kan ha en 2-roms...1. Dagpenger er satt ut ifra tidligere inntekt. Så han har kanskje tjent mer enn deg. 2. Det er stor forskjell på pris basert på standard og beliggenhet. 3 Lenke til kommentar
Tesla1856 Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Først og fremst gratulerer med å være en arbeidsledig mann som klarer å holde på dame som er i jobb, men også relatert til det må du forstå at innarbeida normer er vanskelig å bryte ut av. Det å forklare en kvinne at hun er hovedinntektskilden i forholdet kan jeg forstå er veldig vanskelig, men det virker til å være flere ting som er tradisjonelle selv om dere har en utradisjonell rollefordeling. Hun eier du leier, det er du som burde flytte. Økonomien samla er tjent med at dere flytter inn i leiligheten dere eier og kutter den dere leier. Hun har jobb, men du tar deg ikke av barnet. Med tanke på at du ikke har jobb er det jo langt bedre at du tar deg av barnet og at hun er i jobb og tjener full lønn. Skjønner ikke hvorfor du gratulerer meg med å ha dame. Har aldri hatt problem med å skaffe meg dame, men har alltid likt å være singel da jeg synes det å ha dame bare er sykt mye mas og forpliktelser. Siden jeg har et barn i bildet nå, så er det et annet scenario Jeg vil ikke flytte til henne da hun har mindre lelighet, kun 45m2 og jeg har 62m2. Min lelighet er nybygg og adskillig bedre standard. Hun bor i tillegg ved en trafikkert gate midt i oslo, hater å være hos henne .Dårlig luft og mye bråk utenfor. Jeg eier min lelighet også, det sammme gjør hun i fohold til sin. For å være ærlig liker jeg ikke tanken at hun skal flytte inn til meg. Jeg har en følelse at det kommer til å bli jævlig mye mas. Jeg holder på med en master utdanning mens, jeg er på dagepneger. Ja det er lov og NAV vet og mdet, så du trenger ikke å spørre om det er lov. Så lenge det er nettbasert og 50% av vanlig studiepriogresjon så kan man kombinere det med dagpenger. Jeg tjente greit når jeg jobbet i Oljebransjen som ingeniør, så jeg har greid å kjøpe en lelighet å legge bort en del penger. Hva angår barnet, barnet var ikke planlagt. Jeg var ikke klar og ville ikke bli far i utgangspunktet, hun nektet abort. Så jeg er på en måte "tvunget" i denne rollen. Nå som gutten er født og nesten 1år gammel så er jo jeg kjempeglad i ham, så vil jo gjerne se ham mest mulig. Endret 24. oktober 2017 av Tesla1856 3 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Vent noen måneder til hun HAR bodd i sin leilighet i et år og kan leie den ut. Så kan hun bruke noen av leieinntektene på å bidra hos deg. Endret 24. oktober 2017 av 1Dr.E 4 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Hun høres ut som en snylter. Med mindre du er 100% sikker på farskapet så krev en dna test. 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Hehe... minner om folk jeg kjenner... Har ikke plass, har ikke tid, har ikke råd, til å starte bedrift men gi meg gjerne pengene dine..." Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Som de andre påpeker; du er overhode ikke urimelig. Selvsagt skal dere dele på boutgiftene hvis dere skal bo sammen. Men dersom du egentlig ikke ønsker dette, er det nok bedre å si til damen at du egentlig ikke ønsker at dere skal bo sammen. Det vil neppe fungere over tid dersom ikke dere begge er innstillt på samboerskap. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Dra det andre veien. Si at du vil flytte inn til henne og leie ut din leilighet, så skal du selvfølgelig ikke dele boutgiftene. Se hva hun svarer og bruk det mot henne. Du er veldig langt fra urimelig Lenke til kommentar
toth Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Nå som gutten er født og nesten 1år gammel så er jo jeg kjempeglad i ham, så vil jo gjerne se ham mest mulig. For å være ærlig liker jeg ikke tanken at hun skal flytte inn til meg. Jeg har en følelse at det kommer til å bli jævlig mye mas. ..Dette regnestykket går ikke helt opp.. Endret 24. oktober 2017 av toth 2 Lenke til kommentar
Tesla1856 Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 Begynner å revurdere alt. Har bare så sinnsykt dårlig følelse om at hun skal flytte inn til meg. Alt sier meg det blir mye krangling. Hun foreslo å leie ut sin egen kåk via airbnb med det forbehold om at jeg vasker, møter folk og styrer med det for halve leia hun får. Må lese som F i forhold til den nettbaserte masteren, så har igrunnen ikke tid til å drive med det. Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Du skal da ikke jobbe for leia hun skal betale deg? Det er hun som må vaske Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Jeg tror du kommer til å angre. Ikke bare opplever du allerede nå at det er økonomisk urimelig, men er også redd for at det blir mye mas med henne som samboer. Jeg tror du har rett. Du har egentlig ikke lyst til å flytte sammen med henne. Ikke gjør det. Det høres ikke ut til at dere er en god match? 4 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Du har spredd genene dine litt, ikke la en golddigger ødelegge planene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå