Abigor Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 (endret) Hvorfor er Telenor blitt en bruktsjappe? Høres veldig rart ut. Er det noen andre bedrifter som gjør det samme? Skoringen - lever dine gamle sko når du kjøper nye. Skoringen gir muligheten til å gå med sko til mennesker som vanligvis går barbeint? Er det krav til antall riper i disse telefonene? Sprekker i skjermen? Redusert batterilevetid? Eller tar de imot alt mulig graps og shipper det til den 3. verden? Hva gjør de med operativsystemer, innstillinger, språk, trådløse mobilteknologier? Endret 20. oktober 2017 av Abigor Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Hvorfor er Telenor blitt en bruktsjappe? Høres veldig rart ut. Er det noen andre bedrifter som gjør det samme? Skoringen - lever dine gamle sko når du kjøper nye. Skoringen gir muligheten til å gå med sko til mennesker som vanligvis går barbeint? Er det krav til antall riper i disse telefonene? Sprekker i skjermen? Redusert batterilevetid? Eller tar de imot alt mulig graps og shipper det til den 3. verden? Hva gjør de med operativsystemer, innstillinger, språk, trådløse mobilteknologier? De bytter nok både skjermglass og batteri før de selges Lenke til kommentar
minim Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Det med skjerm står i vilkårene til swap. Er den for dårlig må den skiftes for swap kundens regning/egenandel. Jeg skulle kjøpe note8 for en måneds tid siden og endte opp med Swap siden totalt sett om jeg skulle cashe den ut (som jeg hadde planer om når jeg kom i butikken) så ble det dyrere med telefon + forsikring i 12mnd enn swap. Jeg endte opp med å levere inn igjen telefonen noe som var ganske krøkete å få til når det var swap avtale, men det gikk siden jeg kontaktet dem dagen etterpå. Litt usikker på om jeg skal gå for swap på Iphone X. Jeg kommer nok til å ha forsikring på den, men den summen drar på seg en del den også.. Er det noen som har alternative rimelige idiotforsikringer som gjør at telefon + forsikring kommer under swap pris? Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Medlemskap i LO gir deg skjermforsikring. 500kr egenandel. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 (endret) Medlemskap i LO gir deg skjermforsikring. 500kr egenandel. Er dette noe alternativ for student? Finnes det andre slike? Hva koster det for inkl skjermforsikring? Endret 21. oktober 2017 av clarke133 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 Medlemskap i LO gir deg skjermforsikring. 500kr egenandel.Men om den får andre skader enn skjerm så er det 3000kr i egenandel. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Medlemskap i LO gir deg skjermforsikring. 500kr egenandel.Men om den får andre skader enn skjerm så er det 3000kr i egenandel. Ja, men SWAP har kun skjermforsikring den også. Selvfølgelig finnes det de som mister telefonen fra verandaen annenhver helg, og det er bra at de kan kjøpe en idiotforsikring til en grei pris fra Telenor, men det er langt fra alle. Personlig har jeg mistet telefonen i bakken tre ganger siden 2010, og dermed trenger jeg ikke noe mer enn skjermforsikring. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Ja, trenger bare skjermforsikring. Ser ut som LO har medlemskap for studenter som bare er 250kr per semester. Dette har jo heller ikke kontigent. Meget gunstig pris med full innboforsikring som inkluderer skjermforsikring for bare 500kr i året. Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Har "LOfavør Kollektiv hjemforsikring mini" gjennom Norges Offiserforbund (litt usikker på hva "mini" betyr i den forbindelse), og således kun 500 kroner i egenandel ved knust skjerm på mobiltelefon. Dette forutsetter at du er medlem i LO eller et LO-forbund. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Har "LOfavør Kollektiv hjemforsikring mini" gjennom Norges Offiserforbund (litt usikker på hva "mini" betyr i den forbindelse), og således kun 500 kroner i egenandel ved knust skjerm på mobiltelefon. Dette forutsetter at du er medlem i LO eller et LO-forbund. Takk, meldte meg inn i LO sitt studenforbund. Bare 250 kr per semester, veldig billig. 1 Lenke til kommentar
deleder Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Medlemskap i LO gir deg skjermforsikring. 500kr egenandel.Men om den får andre skader enn skjerm så er det 3000kr i egenandel. Ja, men SWAP har kun skjermforsikring den også. Selvfølgelig finnes det de som mister telefonen fra verandaen annenhver helg, og det er bra at de kan kjøpe en idiotforsikring til en grei pris fra Telenor, men det er langt fra alle. Personlig har jeg mistet telefonen i bakken tre ganger siden 2010, og dermed trenger jeg ikke noe mer enn skjermforsikring. Har du kun mistet mobilen i bakken tre ganger på 7 år trenger du nok neppe noen skjermforsikring. Knuser den hver eneste gang du mister den i bakken vil det nok nesten lønne seg, men trolig fremdeles ikke. Slik jeg forstår det frafaller ikke lenger garanti på hele mobilen ved skjermbytte etter at Apple har fått refs. Å betale f.eks 100 kroner i måneden og så 500 kroner i egenandel hvis skjermen knuses er i de færreste tilfeller lønnsomt, med mindre man knuser den et par ganger i året. Man kan altså la tredjepartssjapper ta seg av dette, eller andre folk, evt gjøre det selv hvis man er teknisk. Ha forsikring mot at hus brenner ned eller at man blir ufør. Alt for mange forsikrer i dag mobiler, tv-er og andre duppeditter, men de forsikrer seg ikke mot livets største katastrofe som er å bli arbeidsufør. Det trenger ikke koste veldig mange kroner i måneden, men for mange vil det utgjøre en forskjell på om man kan leve OK, eller om man må leve med en ytterst begrenset økonomi - ofte 50% av det andre folk tjener resten av livet. Det er noe å forsikre seg i mot. Får man veldig billig skjermforsikring gjennom fagforening eller lignende kan det være lurt. Dinside har vel skrevet flere artikler om SWAP. Det billigste er vel å binde seg opp med Telia tror jeg. Mener de kom godt ut da iPhone 8-prisene ble offentliggjort. Ved 5 gb abbo "sparte" man ca 1200 kroner. Så må man justere litt for at abbo-et er en 50-lapp dyrere en konkurrenter. Er man under 28 kan man dog velge ung-abbo som er rimelig. Skaff Santander Flexi kredittkort. Betal med det, så får man 4% på elektronikk. Greit når mobilen koster over 10k. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Medlemskap i LO gir deg skjermforsikring. 500kr egenandel.Men om den får andre skader enn skjerm så er det 3000kr i egenandel. Ja, men SWAP har kun skjermforsikring den også. Selvfølgelig finnes det de som mister telefonen fra verandaen annenhver helg, og det er bra at de kan kjøpe en idiotforsikring til en grei pris fra Telenor, men det er langt fra alle. Personlig har jeg mistet telefonen i bakken tre ganger siden 2010, og dermed trenger jeg ikke noe mer enn skjermforsikring. Har du kun mistet mobilen i bakken tre ganger på 7 år trenger du nok neppe noen skjermforsikring. Knuser den hver eneste gang du mister den i bakken vil det nok nesten lønne seg, men trolig fremdeles ikke. Slik jeg forstår det frafaller ikke lenger garanti på hele mobilen ved skjermbytte etter at Apple har fått refs. Å betale f.eks 100 kroner i måneden og så 500 kroner i egenandel hvis skjermen knuses er i de færreste tilfeller lønnsomt, med mindre man knuser den et par ganger i året. Man kan altså la tredjepartssjapper ta seg av dette, eller andre folk, evt gjøre det selv hvis man er teknisk. Ha forsikring mot at hus brenner ned eller at man blir ufør. Alt for mange forsikrer i dag mobiler, tv-er og andre duppeditter, men de forsikrer seg ikke mot livets største katastrofe som er å bli arbeidsufør. Det trenger ikke koste veldig mange kroner i måneden, men for mange vil det utgjøre en forskjell på om man kan leve OK, eller om man må leve med en ytterst begrenset økonomi - ofte 50% av det andre folk tjener resten av livet. Det er noe å forsikre seg i mot. Får man veldig billig skjermforsikring gjennom fagforening eller lignende kan det være lurt. Dinside har vel skrevet flere artikler om SWAP. Det billigste er vel å binde seg opp med Telia tror jeg. Mener de kom godt ut da iPhone 8-prisene ble offentliggjort. Ved 5 gb abbo "sparte" man ca 1200 kroner. Så må man justere litt for at abbo-et er en 50-lapp dyrere en konkurrenter. Er man under 28 kan man dog velge ung-abbo som er rimelig. Skaff Santander Flexi kredittkort. Betal med det, så får man 4% på elektronikk. Greit når mobilen koster over 10k. 500 kr i året for skjermforsikring, høres det dyrt ut? Er egentlig innbo med skjerm inkl Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Skulle vurdert swap, men fy faen telenor er dyrt for de som er for gamle for yng... dobbelt så dyrt faktisk. Blir uaktuelt når de driver slik forskjellsbehandling av kunder. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2017 Skulle vurdert swap, men fy faen telenor er dyrt for de som er for gamle for yng... dobbelt så dyrt faktisk. Blir uaktuelt når de driver slik forskjellsbehandling av kunder. Ja, viss man ikke trenger et abb med mye data så er dem dyre. Husk at de dyreste abb får du lett 100 kr i rabatt pr måned, og de billige 50 kr. En samtale til kundeservice pleier å være nok. Har selv 25 gb til 499 pr måned. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) Når man kjøper SWAP, var det så at telefonen ikke er låst, og at man dermed kan velge Talkmore e.l.? Evt. pleier Telenor å matche prisene til lavprisselskapene om man ringer inn? Eksempelvis: Telenor YNG 6gb: 349 kr/mnd Komplett Med+ 6 gb: 299 kr/mnd Blir 600 kr/året i forskjell. Endret 26. oktober 2017 av 2bb1 Lenke til kommentar
deleder Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Tror man kan velge Talkmore, men mener at det er slik at man minimum må ha Telenor for en måned, eller i alle fall i det bestillingen legges inn. Tviler på at man kan prute, men er jo lov å prøve seg. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Pleier å få 100kr i rabatt per måned, men det er på de dyrere abb. På de billigere så bruker vi å få 50kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå