Ragnar115 Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Som tråd tittelen sier, hva er forskjellen? Jeg har blitt informert om at når man trener bryter man ned muskelen, at den rives i en eller anna grad, og så bygger den seg opp igjen sterkere for at den skal kunne klare en slik påkjenning igjen og då har man det gående. Og når man får en strekk (idrettskade) så strekkes muskelfibrene så mye at de rivner. Skulle nesten tro at resultatet ble at muskelen som fekk en strekk bygger seg opp sterkere? Hvorfor gjør det ene vondt og ikke det andre og hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 (endret) Jeg trodde alltid at strekk betydde sene-rupsjon. At det var senen som ble strekt, og ikke muskelen. Utover dette har jeg kun en teori om at det er -hele- muskelen som strekkes, at det går en strekkskade gjennom hele muskelen og muskel"festet" (til andre vev/bentyper), og ikke dermed en kontrollért nedbrytning av muskelvev som skjer via trening. Denne strekkskaden fører da til at nerver påvirkes mer intenst, som fører til stor smerte ved bruk og man må vente til denne skaden naturlig repareres. Bare mine to cents. Endret 18. oktober 2017 av Taurean Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå