Villfaren Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Hei. Har en slik en https://www.google.no/search?client=ms-android-samsung&source=android-browser&dcr=0&ei=WjnnWcOmEoGF6QSanIXQDw&q=antenneuttak+med+data+rj45&oq=antenneuttak+med+data+rj45&gs_l=mobile-gws-serp.3...13191.15167.0.15541.5.5.0.0.0.0.179.640.1j4.5.0....0...1.1j4.64.mobile-gws-serp..0.3.436...0i22i30k1j33i21k1.0.ejsVWWuRnMM#imgrc=1mWiuxYciEfrhM: I heimen. Men hvordan får eg kabel ut fra denne slik at eg kan plugge den i datoren? Har strekkt nye kable der eg har fått ut kablene, men denne kabelen sitter støpt Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Tror du må forklare litt bedre, ett bilde av hva du har? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2017 Tror du må forklare litt bedre, ett bilde av hva du har? Hmm, kan du se linken eg la ved? Den viser hva eg har Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2017 Nesten. Har ikkje nettutaket. Har bare coax. Prøver å legge ved ett bilde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Har du kabel-TV eller satellite? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2017 Har du kabel-TV eller satellite? Kabel fra canal digital Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Det finnes ingen "overgang" hvis det er det du mener. - Hvis Canal Digital leverer internett over coax der du bor, så må du enten ha et modem fra CD stående der, ellers må du legge ny kabel fra der du har modemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Du må kontakte CD og bestille abonnement på internett. Da får du et kabelmodem og en router. Kabelmodemet kobles til kontakten du viser. Dette har en ethernetkontakt, den kobler du til LAN-porten på routeren din. Når du har satt opp routeren din, er du på nett. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2017 Du må kontakte CD og bestille abonnement på internett. Da får du et kabelmodem og en router. Kabelmodemet kobles til kontakten du viser. Dette har en ethernetkontakt, den kobler du til LAN-porten på routeren din. Når du har satt opp routeren din, er du på nett. Takk for svar, men eg har det oppe og går. Router og modem står i kjellerrn, og eg hsr trekt nettverkskabler der eg har greid det. Men denne kabelen sitter fast og eg ønsker dermed å sjekke ut om det finnes noe eg kan koble etter dette uttaket slik at eg kan koble kabelen i pcen Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Du må kontakte CD og bestille abonnement på internett. Da får du et kabelmodem og en router. Kabelmodemet kobles til kontakten du viser. Dette har en ethernetkontakt, den kobler du til LAN-porten på routeren din. Når du har satt opp routeren din, er du på nett. Takk for svar, men eg har det oppe og går. Router og modem står i kjellerrn, og eg hsr trekt nettverkskabler der eg har greid det. Men denne kabelen sitter fast og eg ønsker dermed å sjekke ut om det finnes noe eg kan koble etter dette uttaket slik at eg kan koble kabelen i pcen Det finnes muligens konvertere fra coax til ethernet og motsatt, men det blir ofte veldig dyrt og kan være ustabilt. Du har andre enden av dette uttaket nede i kjelleren der hvor ruteren din står? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2017 (endret) Ja, dette er jo da en coax kabel. Det er koblet slik som bilde viser. Eg ønsker jo da å finne ut om det finnes en type av den boksen coax kabelen går inn i slik at eg da får internet på den kabelen Endret 19. oktober 2017 av Villfaren Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 (endret) Du har vel fått svarene over. - Det går ikke (eller det er iallefall ikke formålstjenlig) å kjøre internett over coaxen. ALternativene dine er 1. Dra ny kabel 2. Bruk Trådløst 3. Kjør internett over strømnettet, rangert etter antatt nettkvalitet. Endret 19. oktober 2017 av kjetilkl Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2017 Ja, ser dessverre ut til at dette ikkje var så lett. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Dra ut gammel coax - dra ny CAT6 (RJ45) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå