Gå til innhold

Datautgang, skulle hatt rj45

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du må kontakte CD og bestille abonnement på internett. Da får du et kabelmodem og en router. Kabelmodemet kobles til kontakten du viser. Dette har en ethernetkontakt, den kobler du til LAN-porten på routeren din. Når du har satt opp routeren din, er du på nett.

Lenke til kommentar

Du må kontakte CD og bestille abonnement på internett. Da får du et kabelmodem og en router. Kabelmodemet kobles til kontakten du viser. Dette har en ethernetkontakt, den kobler du til LAN-porten på routeren din. Når du har satt opp routeren din, er du på nett.

Takk for svar, men eg har det oppe og går. Router og modem står i kjellerrn, og eg hsr trekt nettverkskabler der eg har greid det.

Men denne kabelen sitter fast og eg ønsker dermed å sjekke ut om det finnes noe eg kan koble etter dette uttaket slik at eg kan koble kabelen i pcen

Lenke til kommentar

Takk for svar, men eg har det oppe og går. Router og modem står i kjellerrn, og eg hsr trekt nettverkskabler der eg har greid det.

Men denne kabelen sitter fast og eg ønsker dermed å sjekke ut om det finnes noe eg kan koble etter dette uttaket slik at eg kan koble kabelen i pcen

Det finnes muligens konvertere fra coax til ethernet og motsatt, men det blir ofte veldig dyrt og kan være ustabilt.

Du har andre enden av dette uttaket nede i kjelleren der hvor ruteren din står?

Lenke til kommentar

Du har vel fått svarene over. - Det går ikke (eller det er iallefall ikke formålstjenlig) å kjøre internett over coaxen.

ALternativene dine er 1. Dra ny kabel 2. Bruk Trådløst 3. Kjør internett over strømnettet, rangert etter antatt nettkvalitet.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...