Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Helsetest for drosjesjåfører - Hører 2 forskjellige ting!

m20k

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal begynne med drosjelappen. Fikk beskjed av sjefen på taxisentralen at det bare var å stikke innom legen for å ta helsetest. Da jeg bestilte time, spurte hun om jeg hadde gjort klar et skjema som må tas med. Jeg ringte sjefen igjen, men han sa at jeg ikke trengte å ta med noe. En kompis av meg jobber der også, og han trengte ikke ta med noen ting.

I dag var jeg hos legen, og hun sa at de ikke fikk gjort noe ettersom jeg ikke har et skjema som sier HVA slags helsetest jeg skal ta. Det eneste jeg sa var at det var en helsetest for drosjesjåfører, og at jeg fikk beskjed om at jeg måtte ta synstest og hørseltest hos legen. Hun sa at synstest måtte jeg ta hos optikeren, ikke hos dem? Men kompisen min tok hele testen hos legen, og det sier sjefen at man skal ta.

Er det noen her som har erfaringer med helsetest for taxisjåfører? For hverken jeg eller sjefen skjønner noen ting. Jeg har fått en ny legetime hvor jeg må ha med et skjema som skal fylles ut sammen med legen. Hun jeg hadde er turnuslege, så dette var ikke min faste lege.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det 7 år siden jeg gjorde dette selv, men jeg gjorde følgende:

Signert kontrakt som taxisjåfør med min arbeidsgiver (taxieier tilknyttet sentral). Min arbeidsgiver meldte meg opp til obligatoriske kurs over 6 uker, deretter besto jeg kjentmannsprøven arrangert i sammenheng med kurset. 

Til slutt sendte jeg sammen med arbeidsgiver inn søknad om drosjeseddel til politiet. På søknaden jeg sendte inn leverte jeg en enkel helseattest som ble utfylt i samsvar med legen min. Denne helseattesten kan ikke være mer enn 3 måneder gammel når du leverer søknaden om drosjeseddel. Les mer om drosjeseddelen her. Til slutt fikk jeg mitt kjørekort (tilknyttet sentralen) til bruk for å logge meg inn på taksameteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...