jtsorensen Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Er det mulig å få c++ program til å vises i en nettleser? Om dette er mulig, kan noen vise et veldig enkelt eksempel? Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 #include <iostream> int main() { using namespace std; cout << "Content-type: text/html\n\n"; cout << "<HTML>\n"; cout << "<BODY>\n"; cout << "<H1>HELLO WORLD!</H1>\n"; cout << "</BODY>\n"; cout << "</HTML>\n"; cout << endl; return(0); } Dette programmet kjøres og vises her: http://nostdal.net/cgi-bin/ncgi Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hvis du mener å kjøre et C++ program direkte i en nettleser finnes det til noen nettlesere plugins som kan lastes ned. Disse kan også ansees å kjøres eller vises i en nettleser. For eksempel en film-fremviser-plugin som MPlayer-plugin til Linux eller Windows Media Player til Windows. Eller Macromedia Flash Player plugin'en. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Må filen være i cgi-mappen , eller var det bare tilfeldig? Hvilke type fil må det være for at den skal bli lest riktig? Hva om jeg ønsker å cout en variabel som blir generert av c++ scriptet, er det bare til å gjøre det? Hva om jeg ønsker å få noe skrevet inn til scriptet, med cin? Hvordan vil dette fungere da? Endret 13. desember 2003 av jtsorensen Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 >Må filen være i cgi-mappen , eller var det bare tilfeldig? Kommer ann på oppsettet av webserveren din. >Hvilke type fil må det være for at den skal bli lest riktig? Kommer også ann på oppsettet av webserveren. I enkelte tilfeller må filen ha .cgi ending. Uansett så holder det at "formatet" er en eksekverbar fil. Dvs enten starter den med en kommandotolker ala #!/bin/sh eller så er det en kompilert fil(som i c++ tilfellet). >Hva om jeg ønsker å cout en variabel som blir generert av c++ >scriptet, er det bare til å gjøre det? Ja - all stdout fra kjøringen sendes til webserveren. >Hva om jeg ønsker å få noe skrevet inn til scriptet, med cin? Hvordan >vil dette fungere da? Da henter du ut variablene webserveren sendt deg som miljøvariabler. Se 'man getenv' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå