FrihetensRegn Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Min erfaring er at folk i tidligere kommunistland som Kina, Russland, Polen, Baltikum osv har en annen holdning til hvordan man ser på livet. De er gjerne litt kalde, mindre god på stil og smak og kan virke i overkant følelsesløse og materialistiske enn vestlige folk. Det virker som at kapitalismen og friheten kom litt brått på dem og at de ikke vet hvordan de skal takle det. Når det er sagt så er ikke britene så mye bedre, men da er det først og fremst fotball-fans og ungdommer det er snakk om. Slavere generelt er jo også sett på som fattige mennesker som bruker pengene sine på dyre tyske biler og sportsklær mens de bor i stakkarslige kår, men det tror jeg endrer seg med tiden etterhvert som de utvikler landene og kulturene sine mer. Vi kan ikke forvente at Polen skal bli som Norge eller Italia over natten. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Men er vi Nordmenn så "lukket" og "trauste" som mange skal ha det til? Jeg fristes til å si ja. Jeg vandrer mye i fjellet både her og i utlandet og der er stor forskjell på de folk jeg møter på veien. Her i Norge er der nesten ingen som hilser på andre de passerer, mens i USA er det helt mottsatt og på toppen eller andre steder der folk slår seg ned og tar en pause, sitter jeg typisk for meg selv da jeg ikke er en av de som tar initiativ til at prate med fremmede, men i USA tar folk fort kontakt med en likevel og virker genuint interesseret i hvem man er osv. Det har endnu aldri skjedd på mine mange turer i Norge. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Min erfaring er at folk i tidligere kommunistland som Kina, Russland, Polen, Baltikum osv har en annen holdning til hvordan man ser på livet. De er gjerne litt kalde, mindre god på stil og smak og kan virke i overkant følelsesløse og materialistiske enn vestlige folk. Det virker som at kapitalismen og friheten kom litt brått på dem og at de ikke vet hvordan de skal takle det. Når det er sagt så er ikke britene så mye bedre, men da er det først og fremst fotball-fans og ungdommer det er snakk om. Slavere generelt er jo også sett på som fattige mennesker som bruker pengene sine på dyre tyske biler og sportsklær mens de bor i stakkarslige kår, men det tror jeg endrer seg med tiden etterhvert som de utvikler landene og kulturene sine mer. Vi kan ikke forvente at Polen skal bli som Norge eller Italia over natten. Det var dette jeg skulle frem til ? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Er nordmenn velkomne i Polen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå