Gå til innhold

Droppe ut av studie?

reinsdriver

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg studerer for tiden engelsk årsstudium. Problemet er at jeg ikke interesserer meg i det hele tatt, og at jeg gruer meg til hver eneste forelesning. Jeg kommer aldri i gang med oppgaver og liknende fordi jeg mangler motivasjonen til det. Har funnet ut at jeg ikke skal fortsette med engelsk videre i utdanningen og finner derfor ikke det er noen motivasjon for å gjøre skolearbeid og innleveringer. Over alt der jeg leser anbefales det at man fortsetter til jul pga. stipendet. Men greia er at det ene faget jeg har er jeg svært sikker på at jeg kommer til å stryke på, og vil derfor ikke få omgjort lånet til stipend likevel. I tillegg er jeg bundet til husleie fram til juni, så er egentlig avhengig av studielån/penger siden jeg er borteboer. 

Spørsmålet mitt er, hva bør jeg gjøre? Vet noen om det går an å for eksempel droppe ut nå og ikke fullføre dette semesteret, for så å ta neste semester, og få poengene som et halvårsstudium? 

Endret av reinsdriver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde vurdere å fullføre fag du kan tenke deg å ta med deg videre. Jeg går ut i fra du skal ha exphil enten dette semesteret eller neste. Exphil er et fag som inngår i de fleste universitetsstudium, og som kanskje de fleste helst vil gjøre kun en gang (?). Derfor er det greit å slippe å mangle exphil senere, om du skal studere igjen. Om du burde slutte tvert kommer jo helt an på hva du tenker å gjøre videre, hvor lett du ser for deg at det er å få jobb osv. 

Endret av Marcus Halberstram
Lenke til kommentar