Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke brukbiler er bra


Shrauben

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha en bil men den kan ikke være FOR dyr men jeg har ikke et fast budsjett ennå så biler som har ok pris.

 

men bilen må være god nok til å kjøre til og ifra Harstad - Bardufoss (150 km), 2 ganger i uken pluss vanlig kjøring til og ifra skole, butikk, trening osv. 

 

ser helst at det er en sedan eller lignende, ikke helt fullstendig avgjørende hvis andre har god pris og kjøre egenskaper.  

 

vær snill å forklar hvorfor noen biler er bedre enn andre.

Endret av Shrauben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om pris og driftssikkerhet er det viktigste så finnes det mye go statistikk på dette, broom.no har en del. 

 

Om du også trenger en viss komfort for disse turene så blir det mer nyansert og vanskelig. Hva er budsjettet?

vet ikke helt budsjettet men for å si en pris 100 000 kr?   

Lenke til kommentar

Jeg ville sett på en dieselbil med motorvarmer. Det kommer godt med i nord. I tillegg har du 2 gode kjørestrekninger i uken, slik at de vanlige problemene man hører om ved mye småkjøring av diesel ikke gjelder deg. 

 

Greie biler med lite feil 4-6 år gamle:

 

Citroen DS3 (styr unna C4 med gammel automat. Den er alt annet enn behagelig.) 

Volvo (V50 og kanskje nyere V40. V50 bør du ha nyere enn 2011, for å få oppgradert motor (109vs114 hester, og bedre dreiemoment).

Ford Focus

Kia (Både Ceed og Rio. Her kan du kanskje finne noe til rundt 100' med 2-3 år igjen på garanti)

Skoda Fabia (kjedeligste bilen du finner.)

Lenke til kommentar

Jeg ville sett på en dieselbil med motorvarmer. Det kommer godt med i nord. I tillegg har du 2 gode kjørestrekninger i uken, slik at de vanlige problemene man hører om ved mye småkjøring av diesel ikke gjelder deg. 

 

Greie biler med lite feil 4-6 år gamle:

 

Citroen DS3 (styr unna C4 med gammel automat. Den er alt annet enn behagelig.) 

Volvo (V50 og kanskje nyere V40. V50 bør du ha nyere enn 2011, for å få oppgradert motor (109vs114 hester, og bedre dreiemoment).

Ford Focus

Kia (Både Ceed og Rio. Her kan du kanskje finne noe til rundt 100' med 2-3 år igjen på garanti)

Skoda Fabia (kjedeligste bilen du finner.)

 

Gode tips der. Sjekk også Honda Civic (f.o.m 2005), gjerne med i-DTEC - dieselen som kom i 2013. Sterk, gjerrrig og stillegående. Og Civic'en holder som vanlig omtrent skuddsikker kvalitet.

Lenke til kommentar

Skal du ha en god bruksbil som er billig i drift, og som holder uten å bli kjørt ihjel så bør du vurdere TOYOTA. Det er lite feil med dem, og du får til gode priser. Mannen min jobber på TOYOTA verksted, og han kan fortelle det at de sjeldent har disse bilene inne til reparasjon, det går stort sett kun i servicer og bytting av slitedeler.

Lenke til kommentar

Skal du ha en god bruksbil som er billig i drift, og som holder uten å bli kjørt ihjel så bør du vurdere TOYOTA. Det er lite feil med dem, og du får til gode priser. Mannen min jobber på TOYOTA verksted, og han kan fortelle det at de sjeldent har disse bilene inne til reparasjon, det går stort sett kun i servicer og bytting av slitedeler.

Helt til man må bytte bremseskjold bak til 7000 kr pr stk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skal du ha en god bruksbil som er billig i drift, og som holder uten å bli kjørt ihjel så bør du vurdere TOYOTA. Det er lite feil med dem, og du får til gode priser. Mannen min jobber på TOYOTA verksted, og han kan fortelle det at de sjeldent har disse bilene inne til reparasjon, det går stort sett kun i servicer og bytting av slitedeler.

Helt til man må bytte bremseskjold bak til 7000 kr pr stk.

 

øhh? 7000 kroner? bremseskjold er da billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...