Smedsrud Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Storoppdatering til Windows i dag: Dette er nytt Lenke til kommentar
Kaj A Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 For enkelt bruk er nok Edge egnet som pdf-leser, men ønsker man f.eks nedlasting til PDF-XChange Editor istedenfor, så har i alle fall ikke jeg funnet hvordan dette kan gjøres. Det enkleste er å bruke en annen nettleser. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Kanskje på tide å aktivere Windows Update igjen? Irriterte meg grønn på at det skulle komme nye oppdateringer i hytt og pine uten å ha mulighet for å velge når det skulle lastes ned. Har litt begrenset hastighet på nettet, så Update kunne finne på å strupe hele nettet mitt i timesvis. Lenke til kommentar
Eplak Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Kanskje på tide å aktivere Windows Update igjen? Irriterte meg grønn på at det skulle komme nye oppdateringer i hytt og pine uten å ha mulighet for å velge når det skulle lastes ned. Har litt begrenset hastighet på nettet, så Update kunne finne på å strupe hele nettet mitt i timesvis. Med den nye oppdateringen kan du stille inn hvor mye av nettet Windows Update skal bruke, så tror denne oppdateringen vil være veldig nyttig for deg 2 Lenke til kommentar
jeppep Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Storoppdateringen jeg lastet ned i går kveld/natt fikset et problem jeg hadde der jeg ikke fikk bruke VPN. Så hvis andre har problemer med VPN instillinger, instillingsvinduet fryser når man prøver å endre noe på VPN eller man får ikke installert TAP adapter så anbefaler jeg å laste ned ASAP! Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Oppgavebehandling skal få seg en real oppdatering også. Kan endelig se gpu-bruk og hvilken prosess som bruker hvor mye. 1 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Så etter denne oppdateringen så er vel vi nødt å gå gjennom sikkerheten på nytt? Dvs. alt vi har slått av som Microsoft henter informasjon om deg. Disse blir vel automatisk oppdatert og slått på. 2 Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Kanskje på tide å aktivere Windows Update igjen? Irriterte meg grønn på at det skulle komme nye oppdateringer i hytt og pine uten å ha mulighet for å velge når det skulle lastes ned. Har litt begrenset hastighet på nettet, så Update kunne finne på å strupe hele nettet mitt i timesvis. Du for oppdatere på natta da når du sover kan ikke se problemet! Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Kanskje på tide å aktivere Windows Update igjen? Irriterte meg grønn på at det skulle komme nye oppdateringer i hytt og pine uten å ha mulighet for å velge når det skulle lastes ned. Har litt begrenset hastighet på nettet, så Update kunne finne på å strupe hele nettet mitt i timesvis. Du for oppdatere på natta da når du sover kan ikke se problemet! Det var ikke mulig å velge tidspunkt for når oppdateringen startet. Hadde man kunne velge tidspunkt selv, så hadde det ikke vært noe problem. 1 Lenke til kommentar
Eplak Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Kanskje på tide å aktivere Windows Update igjen? Irriterte meg grønn på at det skulle komme nye oppdateringer i hytt og pine uten å ha mulighet for å velge når det skulle lastes ned. Har litt begrenset hastighet på nettet, så Update kunne finne på å strupe hele nettet mitt i timesvis.Du for oppdatere på natta da når du sover kan ikke se problemet! Det var ikke mulig å velge tidspunkt for når oppdateringen startet. Hadde man kunne velge tidspunkt selv, så hadde det ikke vært noe problem. Det er sant at nedlasting ikke kunne bestemmes, men installering kan det. Nå i den nye oppdateringen vil Windows Update automatisk justere ned bruken hvis maskinen merker at du holder på med noe annet. Hvis du føler at dette ikke funker, så kan du selv sette nedlastingsgrense. Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Irriterte meg grønn på at det skulle komme nye oppdateringer i hytt og pine uten å ha mulighet for å velge når det skulle lastes ned. Hva mener du med det? Microsoft er jo kjent for sin "patch tuesday", dvs. at de jevnt over slipper oppdateringer den andre tirsdagen i måneden. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Så etter denne oppdateringen så er vel vi nødt å gå gjennom sikkerheten på nytt? Dvs. alt vi har slått av som Microsoft henter informasjon om deg. Disse blir vel automatisk oppdatert og slått på. Ja, skrev en kommentar om dette ị Win-tråden. Måtte gjøre en rekke optimaliseringer på nytt som å stenge unødvendige prosesser, stanse innsamling av data osv. 1 Lenke til kommentar
ChipmunkOW Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Fikk den via Windows Update. Funker fint. Lenke til kommentar
G Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 (endret) Jeg skjønner ikke helt hvorfor det tar så himla lang tid å innstallere den, etter at den er ferdig nedlastet. Går jo sirupstregt. Da på Pentium 4-kjernet med 8 Gig RAM. Er vel på tredje steget nå (etter det som blir fjerde og første steg med å nedlaste installer'en), kanskje dette nå blir det siste. Så jeg ser for meg at selve plasseringen av systemfiler har startet for lenge siden. Endret 18. oktober 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Så etter denne oppdateringen så er vel vi nødt å gå gjennom sikkerheten på nytt? Dvs. alt vi har slått av som Microsoft henter informasjon om deg. Disse blir vel automatisk oppdatert og slått på. Var noe rusk som var påslått ja. Kan være verdt å gå igjennom denne, og innstillingen på din PC: https://www.windowscentral.com/whats-new-settings-app-windows-10-fall-creators-update Lenke til kommentar
Arne Hoffmann Sletten Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Tusen takk for en bra artikkel, og ikke fult så mye takk for uendelige Blue Screens.. Her har maskinen gått stabilt som fy siste året, men la inn oppdateringen i går etter å ha lest artikkelen, og føsj for bluescreens jeg får. ? Lenke til kommentar
Smedsrud Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2017 Tusen takk for en bra artikkel, og ikke fult så mye takk for uendelige Blue Screens.. Her har maskinen gått stabilt som fy siste året, men la inn oppdateringen i går etter å ha lest artikkelen, og føsj for bluescreens jeg får. Isj, da. Får du rullet tilbake til Creators Update? http://www.thewindowsclub.com/rollback-uninstall-windows-10-creators-update Lenke til kommentar
Brommle Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Tusen takk for en bra artikkel, og ikke fult så mye takk for uendelige Blue Screens.. Her har maskinen gått stabilt som fy siste året, men la inn oppdateringen i går etter å ha lest artikkelen, og føsj for bluescreens jeg får. ? Du har ikke tilfeldigvis en 840 evo ssd? Lenke til kommentar
G Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Hjelper det om 840 evo-en er firmwareoppgradert? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 (endret) Tusen takk for en bra artikkel, og ikke fult så mye takk for uendelige Blue Screens.. Her har maskinen gått stabilt som fy siste året, men la inn oppdateringen i går etter å ha lest artikkelen, og føsj for bluescreens jeg får. Prøv med: "Strømalternativer" til "Høy ytelse" Og oppdatering av BIOS... Endret 20. oktober 2017 av sveinsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå