Gå til innhold

Hjelp! Harddisken er blank, finner den ikke


djbenez

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg fikk strømstans for en tid tilbake. Når jeg restartet maskinen, så fant den ikke noe OS. Jeg forsøkte med en installasjonsdisk jeg hadde liggende men den var gammel, så jeg droppet det. Installerte en ny harddisk som Master, og opprettet nytt OS. Kommer nå inn i Windows XP, og har den gamle harddisken som Slave.

Men, når jeg klikker på den så spør den om jeg vil formatere den. Får ikke lest den. Når jeg sjekker statusen på harddisken så står det at det at den er blank.

Men,jeg har aldri formatert den. Hvordan får jeg fikset dette? Det ligger masse data der jeg må ha tak i! Hjelp! ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg fikk strømstans for en tid tilbake. Når jeg restartet maskinen, så fant den ikke noe OS. Jeg forsøkte med en installasjonsdisk jeg hadde liggende men den var gammel, så jeg droppet det. Installerte en ny harddisk som Master, og opprettet nytt OS. Kommer nå inn i Windows XP, og har den gamle harddisken som Slave.

Men, når jeg klikker på den så spør den om jeg vil formatere den. Får ikke lest den. Når jeg sjekker statusen på harddisken så står det at det at den er blank.

Men,jeg har aldri formatert den. Hvordan får jeg fikset dette? Det ligger masse data der jeg må ha tak i! Hjelp! ;-)

Skaff deg et skikkelig recovery program,. Ontrack EasyRecovery Professional er veldig bra,. ellers finnes det en del shareware som kanskje kan hjelpe deg,. IKKE skriv til disken før du har forsøkt recovery

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...