Gå til innhold

Master utover normert tid?

usmaaan

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er per dags dato i jobb, og har fra før av en bachelor i økonomi og administrasjon. I det siste har jeg begynt å tenke litt på å ta en master innenfor samme område (sivøk, ledelse, strategi etc) med tanke på videre muligheter, men det frister ikke å gå fra fulltidsjobb tilbake til skolebenken. Vurderer derfor å ta en master utover normert tid (2 år) samtidig som jeg jobber, men sliter litt med å finne alternativer. Jeg kvalifiserer ikke til BI's erfaringsbaserte masterprogrammer som er på deltid blant annet.

Noen som vet mulighetene til å ta en vanlig master innenfor øk/adm i Oslo-området "på deltid"? (HiOA, BI, NMBU, UiO etc) Altså over 3-4 år?

Har også funnet at Høyskoen Kristiania tilbyr MSc (Financial Management/HRM/Marketing/Strategi Planning) og MBA fra Edinburgh Business School (Heriot-Watt University) - hvor man kan ta mastergraden i sitt eget tempo. Vitnemål direkte fra Edinburgh Business School får man også. Ikke støttet av lånekassen, men det er ikke alfa omega i den situasjonen jeg er i.

Får ikke arbeidsgiver til å betale for utdanninga, så de alternativene jeg har er følgende:

1) Permisjon fra jobb for å ta master over to år (frister ikke)

2) Jobbe, og samtidig ta master utover normert tid

Veldig vanskelig valg dette her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekka opp muligheitene for betalt permisjon? Det må vell være den optimale løysninga om du får studere i to år med full lønn?

Mange arbeidsplassar har permisjonregelement som åpner for betalt utdanningspermisjon så lenge det dreier seg om etterutdanning som kjem bedrifta til gode.

Og sjølv om din arbeidsplass ikkje har slike permisjonsreglar så kan du alltid forhandle om å få til ein avtale, for eksempel ved å inngå avtale om at du får betalt permisjon i 2 år mot at du binder deg til å jobbe f.eks. 4 år til i bedrifta. Ofte vil ein slik avtale ha ein klausul om at dersom du vil bytte jobb før, f.eks. etter 2 år så kan du gjere det mot å betale tilbake arbeidsgivers halvparten av arbeidsgivers utgifter.

Ellers så må du berre sjekke opp med aktuelle studieplassar om dei tilbyr vidareutdanning som enten foregår på kveldstid eller som ikkje har obligatoriske samlingar på dagtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...