Kurt Lekanger Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Microsoft ruller ut den store høstoppdateringen til Windows 10 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Har ikke fått testet siste versjon enda (siden Windows Update feiler) men det mest interessante for min del nå er om den kommer med eller uten en fullversjon av skjermtastaturet. Den siste versjonen jeg har oppdatert til på min Surface Pro har ikke vesentlige taster som Alt, opp- og ned-piler, og shift+pil kan heller ikke brukes til å markere tekst. De har i praksis bytta ut skjermtastaturet med et mobiltastatur der det viktigste er hurtig tilgang til emoticons. Windows Phone er erklært død så da kommer det et mobiltastatur på PCen min i stedet. Swell. Jeg håper virkelig de har fått på plass en fullversjon nå. Det ironiske er at på påloggingssiden har man fortsatt tilgang til den gamle fullversjonen, ellers hadde jo ikke folk kunne skrevet spesialtegnene de har i passordet... Og der, på påloggingssida har de til og med oppdatert det gamle tastaturet, det er nå transparent... 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 MS gjør mye merkelig om dagen. De fjernet vel også ReFS fra denne, av lett uforståelig grunner. Får se om langvarige bugs og rot er fikset i denne updaten. AtW Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Det ble ikke særlig rent av å foreta en "clean install", så formatering neste. Windows 10 spiser gjerne en minnepinne eller to om anledningen byr seg. Mye flott ny lakk og spakkel. Lenke til kommentar
pantera9 Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Har ikke fått testet siste versjon enda (siden Windows Update feiler) men det mest interessante for min del nå er om den kommer med eller uten en fullversjon av skjermtastaturet. Den siste versjonen jeg har oppdatert til på min Surface Pro har ikke vesentlige taster som Alt, opp- og ned-piler, og shift+pil kan heller ikke brukes til å markere tekst. De har i praksis bytta ut skjermtastaturet med et mobiltastatur der det viktigste er hurtig tilgang til emoticons. Windows Phone er erklært død så da kommer det et mobiltastatur på PCen min i stedet. Swell. Jeg håper virkelig de har fått på plass en fullversjon nå. Det ironiske er at på påloggingssiden har man fortsatt tilgang til den gamle fullversjonen, ellers hadde jo ikke folk kunne skrevet spesialtegnene de har i passordet... Og der, på påloggingssida har de til og med oppdatert det gamle tastaturet, det er nå transparent... Regner med du har meldt dette inn til feedback hub? (y) Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 (endret) Regner med du har meldt dette inn til feedback hub? (y) (y) Gjentatte ganger. Men enten er det jo uferdig funksjonalitet, eller så er det et bevisst valg de har blitt enige om internt - garantert etter interne krangler - og i så fall må det ganske mange brukertilbakemeldinger til for å få dem til å endre mening. Jeg kan forøvrig nevne at kbd.exe fortsatt eksisterer i Fall Update, og det gir tilgang til et fulltastatur. Skjermtastaturet kbd.exe er eldre og oppdateres ikke, det er ikke integrert og gir visuell tilbakemelding på at du har trykket på en tast bare halvparten av gangene, og det er ikke mulig å ha oppe samtidig som det vanlige skjermtastaturet. Men dersom man trenger en tast som mangler på det nye, så går det altså an å starte kbd.exe. Endret 18. oktober 2017 av tommyb Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 De fjernet vel også ReFS fra denne, Du kan ikke lenger opprette ReFS-volumer med W10 Home og W10 Pro, men du kan både lese og skrive eksisterende ReFS-volumer. For å opprette nye ReFS-volumer trenger du W10 Enterprise eller W10 Pro for Workstation. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 De fjernet vel også ReFS fra denne, Du kan ikke lenger opprette ReFS-volumer med W10 Home og W10 Pro, men du kan både lese og skrive eksisterende ReFS-volumer. For å opprette nye ReFS-volumer trenger du W10 Enterprise eller W10 Pro for Workstation. Ja, de har fjernet ReFS, av uforståelige grunner. AtW Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 OK, litt mer teskje: Ingen som bruker ReFS i dag vil få det fjernet dersom/når de oppdaterer til FCU. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 OK, litt mer teskje: Ingen som bruker ReFS i dag vil få det fjernet dersom/når de oppdaterer til FCU. Nei, noe annet ville jo vært total skandale, skulle de slettet folks volum? AtW Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Nei, noe annet ville jo vært total skandale, skulle de slettet folks volum? Folk leser jo så mye rart på nettet, så noen kunne jo lett forstått det sånn, fått panikk og gjort noe dumt. Lenke til kommentar
Bjarne Nilsson Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 MS gjør mye merkelig om dagen. De fjernet vel også ReFS fra denne, av lett uforståelig grunner. Får se om langvarige bugs og rot er fikset i denne updaten. AtW Personlig skulle jeg ønske at ms bare implementerte ZFS skulle tro cddl lisensen tilkater det uten for mye adcokat krøll men der er vell er tilfelle av NIH tenker jeg. ZFS er forøvrig genialt bare spørr brukere BSD og solaris (ok forks). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå