sjefslappen Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Har to ganger der siste halvåret merket at da jeg skulle ha startet min 206 (99 mod), har det virket som motoren bare har gått på halv maskin. Det som skjer er at når jeg startet bilen, så går den forsåvidt greit men motorlyden er rar. Dersom jeg forsøker å trå på gassen lyder det omtrent som bilen bare går på 2 sylindre (eller noe sånt). Idet jeg starter bilen igjen og trår på gassen, ryker den som bare svarte. Akkurat det har nok med å gjøre at pluggene er blitt våte. Lar jeg så bilen stå i noen minutter, for så og starte og bilen går som en klokke. Noen som har vært borti samme problemet? Fikk vite da jeg kjøpte bilen at batteriet kunne være dårlig. Kan det ha noen sammenheng? Bilen skal også snart inn på service på 60000 km (har gått 56000km). Kan det evt ha med plugger å gjøre? Hilsen en som ikke har peiling på bil. - Sjefslappen, ellers fornøyd Peugeot-eier. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det kan skyldes dårlige plugger... Skru ut en og se. Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Oioi, 206 ****** ja! Dette kan være mye rart, en god venn av meg har hatt sin 206 99 mod inne flere ganger for å rette på feil med den motoren, turtall som skjelver, motor som dør, tjukk røyk m.m Trenger ikke være dette i ditt tilfelle! Han har byttet div releer som hadde sprukket og coil'en var det siste som ble skiftet her ute i garasjen min! Nå går bilen en god del bedre, men det er surt å måtte legge igjen x antall tusen hos peugeot for å reparere denne motorfeilen de visste at de sendte bilene ut på markedet med! Får håpe at det er pluggene! eller så sa en av gutta hos peugoet at coilen ofte trengtes å byttes! Koster omtrent 2000 kr, gjort i en fei å bytte selv! Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Få også sjekket sensorer! Kjøleveske sensor, og andre sensorer til motoren! Her er det også kjent å være en del feil hos pre 2000 mod av 206. Lenke til kommentar
sjefslappen Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Takk for svarene... Fikk klargjort via en kompis at det var pluggene som var årsak i feilen jeg hadde med bilen, men han fant samtidig ut at eksosanlegget (potten) var løs. Hvordan kan dette plutselig skje på en 4 år gammel bil? Er festene dårlige, kan de ha rustet eller? Er det dyrt å fikse? Sjefslappen, sjokkert Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Takk for svarene... Fikk klargjort via en kompis at det var pluggene som var årsak i feilen jeg hadde med bilen, men han fant samtidig ut at eksosanlegget (potten) var løs. Hvordan kan dette plutselig skje på en 4 år gammel bil? Er festene dårlige, kan de ha rustet eller? Er det dyrt å fikse? Sjefslappen, sjokkert Alle skruer kan løsne. Du har dessverre kjøpt fransk, det er grunnen til at ting løsner. Neste gang gå heller for japansk, disse bilene er solid skrudd sammen og testet slik at så og si alle feil er luket ut. Lenke til kommentar
sjefslappen Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Hehe. Hadde aldri trodd jeg skulle ende opp med fransk, men dama (som bruker bilen desidert mest) var så keen på at vi skulle kjøpe den. Er jo ellers billig i forbruk og billig å forsikre. Det er den 2. bilen min, men den første som er reg i mitt navn (20 % bonus). Bilen har fungert helt strålende frem til i sommer da jeg måtte skifte clutch (!!) og deretter har det vært noe smårusk. Neste bil SKAL være tysk og da BMW eller Mercedes. Japansk kjører jeg nok i jobben. Sjefslappen Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Fransk bil ja, det er gøy. Fatter'n sin 95 modell Peugeot 405 la igjen hele eksosanlegget på veien to ganger. Bilen kostet 200.000,- ny og den ble solgt for 5000,- i 2001. Hadde da gått ca 130.000km. ALT var galt med den. Makan til søppel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå