Julezmebbb Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Hei! Jeg og samboeren min skal nå flytte ut av leiligheten vi har leid nå i litt over ett år. Vi har gått igjennnom leiligheten sammen med huseier og vist små skader og lignende som har kommet når vi har bodd der. Blant annet en skade på en kjøkkenfront. Vi har kommet borti med en flaske, og litt av den hvite lakken er gått av. Det vises som et lite merke. Når vi gikk igjennom sa huseier at hun mente det var normal slitasje, men når vi fikk en oppsummering på Mail sto det at vi måtte bytte ut hele kjøkkenfronten. Hva synes dere? Er dette noe vi som leietakere må dekke selv? Ellers har vi også hengt opp et bilde som vi fikk lov til å gjøre, og der mener hun vi må ordne veggen (er murvegg). Sitter stor pris på svar! Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Det er helt umulig å svare på, alt avhenger av ordlyden på hva som er sagt og hvor omfattende skadene er. Slik du beskriver det så høres det merkelig ut at det kommer krav på disse skadene...det eneste du kan gjøre er å gå i dialog med utleier. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Bildehenging er normal slitasje. 1 Lenke til kommentar
Julezmebbb Skrevet 17. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2017 Huseier sa at hun så på det som normal slitasje, men at hun ville høre med sin far. Men hun sa det slik «jeg tenker at det der er normal slitasje, jeg tenker det er greit. Men jeg kan jo bare høre med min far for sikkerhetssyld.» (Til informasjon er det hun som leier den til oss, men foreldrene som eier leiligheten). Ja, hun har jo sagt at vi fikk lov til å henge opp et bilde, så lenge det ikke var i hele leiligheten. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Kan du legge ut bilde av skadene? Evt beskrive størrelse og plassering? Det kan være et riktig krav, men det kan også være huseier som "prøver seg". Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Bytte ut hele kjøkkenfronten pga et lite hakk høres ut som fullstendig galskap. Dette er en utleieleilighet beregnet på vanlige mennesker med vanlig bruk, ikke en luksussuite beregnet på millionkunder. Jeg tviler på at neste leietagers største bekymring er et hakk i kjøkken"fronten". Ikke tilby noe som helst. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Mest sansylig så blir ikke fronten byttet, men går direkte i lommen til utleier Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Et lite merke er normal slitasje, og ikke noe som leier skal betale for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå