LoveAmiga Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Skjønner ikke helt fasinasjonen for OLED jeg. Å ha et produkt hvor innbrenning i det hele tatt er en mulighet er iallefall utelukket i mitt hjem. Så ingen plasma, lcd, crt eller oled? AtW At plasma og oled har større problemer med innbrenning enn LCD er vel noe alle vet. Kommer iallefall ikke i mitt hus før dette er utbedret. Forhåpentligvis har ikke Micro-LED dette problemet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Skjønner ikke helt fasinasjonen for OLED jeg. Å ha et produkt hvor innbrenning i det hele tatt er en mulighet er iallefall utelukket i mitt hjem. Så ingen plasma, lcd, crt eller oled? AtW At plasma og oled har større problemer med innbrenning enn LCD er vel noe alle vet. Kommer iallefall ikke i mitt hus før dette er utbedret. Forhåpentligvis har ikke Micro-LED dette problemet. Joda, men det er et stykke fra "innbrenning og risiko for det betyr noe for meg" til "ingen produkter hvor det i det hele tatt er mulig". AtW Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 (endret) Den eneste måten Samsung kunne fått seg OLED paneler som kunne konkurrert med LG er å kjøpe fra LG. Og se på de selskapene som kjøper fra LG. Sony. Panasonic. De to selskapene er de som har tapt. De har ikke fulgt med i timen, de satset aldri på OLED. Og de er nå ute på siden totalt. Skal noen kritiseres er det dem. Og det siste selskapet som kan kritiseres her er LG og Samsung. Jeg må bare se meg enig i innleggene til Lunaris i denne tråden , untatt det som er fremhevet i fet skrift. Sony og Panasonic satset faktisk ganske så mye på OLED. For noen år siden ( tror det var i 2012 ) satset de like godt sammen for enklere å lage OLED TV OLED TV'ene de viste fem på diverse messer var rent bildemessig minst like bra/ bedre enn LG Etter noen år satsing mått de kaste inn håndkledet. Årsaken var etter hva jeg har skjønt katastrofalt dårlig yield på panelene. Værre var det nok for Samsung som satset voldsomt på OLED TV De klarte heller ikke å lage paneler med akseptabel yield , og valgte etter hvert å gi opp mot erkerivalen. Endret 22. oktober 2017 av johome 2 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Jeg må bare se meg enig i innleggene til Lunaris i denne tråden , untatt det som er fremhevet i fet skrift. Sony og Panasonic satset faktisk ganske så mye på OLED. For noen år siden ( tror det var i 2012 ) satset de like godt sammen for enklere å lage OLED TV OLED TV'ene de viste fem på diverse messer var rent bildemessig minst like bra/ bedre enn LG Etter noen år satsing mått de kaste inn håndkledet. Årsaken var etter hva jeg har skjønt katastrofalt dårlig yield på panelene. Værre var det nok for Samsung som satset voldsomt på OLED TV De klarte heller ikke å lage paneler med akseptabel yield , og valgte etter hvert å gi opp mot erkerivalen. Var ikke klar over at de gjorde. Åpenbart har jeg ikke fulgt med helt. Uansett så føler jeg meg litt dum. Jeg skriver jo at LG kjøpte White-OLED teknologien av Kodak, så da har jo åpenbart Kodak drevet med OLED forskning, bare de ikke så verdien i arbeidet sitt.... Hvorfor er det katastrofe for Samsung? Husker Samsung OLED skjerm så tidlig som 2009: https://www.gsmarena.com/samsung_s8000_jet-2835.php For Samsung er OLED forskning en investering for fremtiden. Ideelt vil de kunne bruke sin RBG OLED forskning til å lage alle typer skjermer i alle størrelser. Og mens de er blitt satt tilbake av LG sine OLED TVer så er det langt ifra over for Samsung. Spesielt Panasonic og også Sony har nok hatt mindre tid å gå på. Hvis de viste i 2012 er det da 5 år siden. Og si det vil ta enda 5 år før vi ser RBG OLED TVer på hyllene sammen med LGs WOLED. Det er en lang periode med fortsatt forskning uten reelt noen inntekter. Men Samsung har jo vist tidligere at de ikke bryr seg om de taper penger på OLED, da de vet at de vil tjene på det. Etter over 8 år i mobilbransjen nå så begynner de endelig å få opp salgstallene til andre selskaper. Og hvilket alternativ har de reelt mot LG nå? Enten fortsetter de med sin RBG OLED, som de uansett gjør, og fortsetter også å forbedre yields ved større størrelser. Det er uansett naturlig da du har PC skjermer ol. som de kan bli store på og da dette og går på batterier som gjør WOLED uegnet. Ellers så må de kjøpe paneler fra LG. Jeg tror ikke Samsung har noen planer om å kjøpe fra LG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå