stoff3r Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 hei. hvordan skal jeg vite om skjermen min tåler 1280x1024@100hz? det fungerer å stille den på det i windows. dvs hvis jeg fjerner "hide modes that monitor cannot show" og da viser den 100hz i skjermmenyen også. bør jeg ha den så høyt eller går den høyere? dvs høyere på 100hz. 108.7Khz 100hz NP hva betyr "NP" forresten? takker for alle svar! Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Hvis du har en CRT skjerm, så vil du normalt ikke få bilde hvis frekvenzen er for høy. Sett den til å vise kun de frekvenzene som du kan bruke, så vil du kunne se de frekvenzene som skjermen støtter ved den valgte oppløsningen. Hvis du har en flatskjerm, så må du vel gjøre akkurat det samme. Hva vet jeg??? PS: Det burde ikke være skadelig for skjermen å ha den på for mange hertz. 100 hertz er absolutt å anbefale for øynene. Du klarer det hvis du har 19" på 1024x800. Endret 9. desember 2003 av dofferneo Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Så lenge skjermen klarer å vise bildet skal det ikke være noen fare, selv om windows kanskje sier at det er det . Har du forresten installert de riktige driverne? Hvis ikke finner du dem her: http://www.samsung.com/Support/productsupp...pe=DR&language= Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det er alltid lurt å innstallere skjermdrivere. Plug and Play som er default veit ikkje kva skjerm som står i og setter hz osv på default, mens når du installerer skjermdrivere så er det mulig du kan få ein høgare frekvens. Eg installerte drivere til min skjerm. Før eg gjorde det kunne eg bare ha 85hz @ 1240, mens nå kan eg ha 100. Dersom du har ATI kort så kan du velge på instillinger om frekvenser som monitoren ikkje tolder skal vises eller ikkje. På samsung sine sider finner du kanskje kva den klarer av hz også. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 jeg ble redd da jeg så at med vsync på. viser counterstrike bare 60fps. er det feil eller noen instilinger som jeg må fikse? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Nei, men når vvsync er på så følger spillene frekvensen som er angitt i windows. Og default er 60, så da får du ikkje meir enn 60fps. Høgreklikk på skrivebordet, gå på instillinger og avansert. Så under "Monitor" skal du kunne velge kva frekvens du vil ha. Om skjermkortet og monitoren støtter over 60 veit eg ikkje, det må du nesten finne ut sjølv. Det er forresten ingenting gale med at du får 60fps, er bare fordi vsync er på. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) jeg ble redd da jeg så at med vsync på. viser counterstrike bare 60fps. er det feil eller noen instilinger som jeg må fikse? Dette er et velkjent problem i NT baserte windows OSer (2000 og XP), sjekk denne linken for mer informasjon og en enkel løsning på problemet: http://www.pagehosting.co.uk/rf/ Thomas Endret 9. desember 2003 av Longboard Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 takk jeg begynner å bli kjent med den nå. gode svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå