AfterGlow Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Super Nt er en «fullverdig» Super Nintendo i ny drakt.Glem mini-SNES – denne er «ekte vare» Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Det er en Retron5 som kun spiller SNES. Lenke til kommentar
Heffa84 Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Det er en Retron5 som kun spiller SNES. Nei, det er det ikke, det en FPGA som kjører frame perfect. Les gjerne kommentarene fra saken til Ars hvor det blir gjort ganske tydelig hva forskjellen er. https://arstechnica.com/gaming/2017/10/super-nt-is-a-190-fpga-hdmi-snes-and-probably-other-acronyms/ 1 Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Ahhh, Analouge, skaperne av 600 dollar NES klonen (som vist nok skal vær ufattelig bra). Tror jeg heller har lyst på Old Skool sin Classiq 2 HD til 69,99 dollar. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 For spesielt interesserte! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Endelig noe bedre enn emulator-skiten. Et minus her er at for de som ikke har ei samling spill fra før så koster de spillkassettene som er mest attraktive et 2-3 tusen per stykk. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Endelig noe bedre enn emulator-skiten. Et minus her er at for de som ikke har ei samling spill fra før så koster de spillkassettene som er mest attraktive et 2-3 tusen per stykk. Ja, forferdelig med disse emulatorene som tar vare på vår digitale arv for ettertiden. AtW Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Ja, det gir ikke en autentisk opplevelse. Det er ikke emulatorer som konsept som er problemet, men utførelsen i praksis. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Ja, det gir ikke en autentisk opplevelse. Det er ikke emulatorer som konsept som er problemet, men utførelsen i praksis. Personlig synes jeg det er en mindre viktig del av opplevelsen akkurat hvilket lagringsmedium spillet kom på, det er ikke det som gjør eldre spill verd å ta vare på eller spille. AtW Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Jeg snakker om svikt (glitch) og uberettigede nedslakkinger (slowdowns) i spillet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Jeg snakker om svikt (glitch) og uberettigede nedslakkinger (slowdowns) i spillet. Så hva er dekningen for at det er et mindre problem på denne enn en god emulator? AtW Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 (endret) FPGA skjer på systemnivå og mye emulering er HLE, ikke minst for å minke ressursbruk. LLE kan komme ganske nært systemnivå, men da snakker vi best case scenario og ikke nødvendigvis emulering i praksis. Jo mer man har brukt den opprinnelige maskinvaren, desto større problem kan emulering være. Emulering er ikke nødvendigvis et problem for noen som prøver et spill for første gang eller ikke har noen spesielle mål (et mål kan være speedrun feks) med spillinga. For å illustere det i et scenario fra virkeligheten. For enkelte vil det ikke være tilstrekkelig at en bil på en plan vei går i en rett linje 90% av tiden når det er vanlig at den skal gå rett frem >=99.9% av tiden, all den tid man ikke manipulerer styringen. HLE is easier to start and when optimized, can achieve great speed even on weaker hardware. But it does so by sacrificing authenticity. Also, the accuracy of HLE approach cannot be matched to proper LLE software. The speed of HLE is the greatest advantage, however it is achieved by the simulations of the desired output, rather than a mathematically correct output timed properly. In many cases, a specific software can run 90% as close when compared to the emulated machine, and another case 50% or even 0% (may fail to boot or start) in the same emulator, because of software that depends on very precise timings or functions that do not output properly. In LLE, since the software is trying to replicate the original hardware chips down to the bugs and waits, most software should work bug-free and not break one another because of the extensive game-specific hacks and individual, sometimes per game tweaks that become necessary once an error is spotted in HLE. Thus, maintaining compatibility and accuracy on an HLE software that targets a machine that had many games released in its time, will prove much more work and testing of hundreds, sometimes thousands of individual software. http://emulation.gametechwiki.com/index.php/High/Low_level_emulation Endret 18. oktober 2017 av BadCat Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Så hva har dette med spørsmålet mitt å gjøre? "Så hva er dekningen for at det er et mindre problem på denne enn en god emulator?" AtW Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 (endret) Folkene bak dette prosjektet har høy kredibilitet. FPGA det skjer så lavt som man kommer, i maskinvarelaget. Jo høyere du kommer, desto mindre autentisk og fler justeringer må implementeres. FPGA er også avhengig av at man bruker mye tid på å få det autentisk. Hvis man gjenskaper en krets fysisk flere tiår senere så vil det ikke bli 100% likt pga minimale forskjeller innenfor komponenter og produksjon. Et typisk avvik kan være 0,005%. Selv har jeg stor tro på dette prosjektet, utallige timer er lagt ned over flere år, men så vidt jeg vet er han ikke helt i mål ennå. Endret 18. oktober 2017 av BadCat Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Og folkene bak de beste emulatorene har høy kredibilitet også. (og utallige timer er lagt ned over 10+ år), hva er det som er mangelfult med feks higan/bsnes som denne har? AtW Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 (endret) FPGA er 3-5 LAG lenger ned enn emulering på sitt beste. FPGA er i maskinvaresjiktet, mens emulering er i programvaresjiktet. Endret 18. oktober 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 FPGA er 3-5 LAG lenger ned enn emulering på sitt beste. FPGA er i maskinvaresjiktet, mens emulering er i programvaresjiktet. Så det er betydelig vanskeligere å programmere en FPGA nettopp pga hva du sier, som igjen betyr større sannsynlighet for bugs og mindre sannsynlighet for fiks i ettertid. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 FPGA er 3-5 LAG lenger ned enn emulering på sitt beste. FPGA er i maskinvaresjiktet, mens emulering er i programvaresjiktet. Igjen, hva er det i feks Higan/bsnes som ikke gir en autentisk opplevelse, som denne har? Er det noe konkret? Noe må det jo være siden du mener det er "skit". AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå